Enligt min uppfattning är fisket kass där. Har varit där många gånger, fisket blev sämre och sämre och jag slutade köra dit. Bättre att köra till Klåverödssjön eller Söderåsens sportiske. Det är ju uppe på åsen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
odensjön eller rögledammarna?:)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stiva Visa inläggEnligt min uppfattning är fisket kass där. Har varit där många gånger, fisket blev sämre och sämre och jag slutade köra dit. Bättre att köra till Klåverödssjön eller Söderåsens sportiske. Det är ju uppe på åsen.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Oj nu har jag verkligen ingen aning om vart jag skall åka?
Jag som redan planerat utflykten till ordensjön imorgon...
Behöver absolut inte finnas några monsterfiskar, bara det finns chans till att det nappar lite.
Någon som vet något ställe där de ofta släpper i ädelfisk som man kan åka till?
tack för alla tipps, men ni gör det ju verkligen inte lättare vart man skall åka.
Kommentera
-
Skulle jag varit du hade jag åkt till Sjöbo och till Björkadammen istället. Där brukar ju vårat flugfiskeproffs Jock Scott fiska. Kanske du träffar på honom. Verkar hålla bra kvalité på fisken där med. Är det Odensjön på Söderåsen? Vet ej hur fisket är där, men mysigt ställe. Om du åker med några kompisar. Ta med grillkorv. Finns färdiga grillplatser där. Men jag tror störst chans på att få fin fisk är nog Björkadammen. Vänta tills lite senare idag, så lär nog Jock Scott kunna rapportera om fisket ifrån Björkadammen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inläggSkulle jag varit du hade jag åkt till Sjöbo och till Björkadammen istället. Där brukar ju vårat flugfiskeproffs Jock Scott fiska. Kanske du träffar på honom. Verkar hålla bra kvalité på fisken där med. Är det Odensjön på Söderåsen? Vet ej hur fisket är där, men mysigt ställe. Om du åker med några kompisar. Ta med grillkorv. Finns färdiga grillplatser där. Men jag tror störst chans på att få fin fisk är nog Björkadammen. Vänta tills lite senare idag, så lär nog Jock Scott kunna rapportera om fisket ifrån Björkadammen.
Björkdammen är lite längre för mig att åka, men är det fint fiske och större changs att få något alls, kan det ju absolut vara värt det.
Verkligen svårt att veta vart man skall fiska när man bara fiskat i några få vatten.
Kommentera
-
Halloj i stugan! gick in här en snabbis för att Söka lite info om hur de är med fisket i odensjön ( då vi- jag och min fru) var där i helgen och fiskade (helt utan resultat) dock enormt grymm natur. så kom jag på fan då jag läser ditt inlägg här olivia, att jag såg nog dig där, det var vi som stog till vänster om er om vins skyddet. om det nu var du, du var där och fiskade med 2 andra ? Hur gick det för er , fick ni någe fisk? själv så satt vi och fika medans det helt jäkla plötsligt dyker upp 3 monsterfiskar i stimm. kasta i fort som bara fan (säkert 2-3- 4 kg fiskar ) men de vägra hugga. jag Har vart i odensjön en gång tidigare, inte ett enda napp alls. tycker de är ovanligt lite aktivitet på vattnet för att vara regnbåge där. man ser ba små fisk plaska. björkadammen kan ja dock rekommendera, har förvisso bara dragit hem en fisk där. men där är det en jäkla massa liv i vattnet iallfall
Kommentera
-
Hej!
Ja det stämmer, jag var där med min pojkvän och två kompisa, tror jag såg dig också där.
Vi fick tyvärr ingen fiske heller, hade en 3-4 kilos gädda som jagade mitt drag men det var också allt. Jag håller med dig, såg ingen aktivitet alls i vattenytan nästan, men vilken natur! Stället kan varmt rekommenderas för bad och grillning, men fiske skulle jag nog skippa nästa gång.
Kommentera
-
Jag var för någon dag sedan i klåverödsdammen som inte ligger så långt ifrån odensjön! (kika kartan) bra fiske och mycke fin natur måste jag säga. jag fick upp en regnbåge på cirka 1 kg, och tappade 2 stycken varav en var riktigt stor. de andra jag såg där fick ochså fisk. fiskade inte många timmar då de stängde så tidigt och de högg rätt direkt. jag gjorde så att jag knöt en fluga efter ett skedrag, vetefanken dock om man får fiska så, men jag är trött på alla överdrivna fiske regler hit och dit så ja sket i vilket testa denna damm vettja om ni är i närheten nån gång.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 200 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333