Hej, någon som har några heta havsöring platser runt våra skånska kuster??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring runt Skåne
Collapse
X
-
Är det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...
Kommentera
-
Scaniabadet
Ursprungligen postat av Larran Visa inläggÄr det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...
jag har precis börjat fiska vid scaniabadet och volleybollplanerna då jag flyttat hit. Har dragit torsk varje gång. I lördags två st på 2 kg, blev fina i grytan, och i måndags 3 st mindre som fick simma vidare.
Hoppas verkligen på havsöring men undrar om kunsten just där är rätt... tror inte det finns några stora stenblock eller så.
Men att det går torsk är ju kul.
Säg till när du ska ut så kan vi fiska ihop. Det är inte så många som fiskar här än vilket är lite skönt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larran Visa inläggÄr det någon idé att ställa sig ute i Västra Hamnen i Malmö? Jag brukar vara tämligen ensam om att stå längs med gångbanan mellan Scaniabadet och ut mot piren från kajen. De flesta verkar stå vid kajkanten istället men de verkar mest bottenmeta. Hade gärna tagit min första havsöring i vår men än så länge ingen framgång...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jordbo Visa inläggJag stod typ vid volleybollplanerna i söndags eftermiddag, tog två st havsöringar och en torsk. Nog finns dem, det är bara att nöta!
Kommentera
-
Havsöring runt Skåne
Passa på att gå en runda och reka lite när det är klart och, kanske, lite lågt vatten. Så hittar ni stenarna.
Mellan fyren Ryttefällan (Malmö angöring) och land går det en vågbrytarvall. Vallen varierar mellan en och två meters djup och vid den borde öringen hitta heta ståndplatser.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 201 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333