Havsöring runt Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring runt Skåne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ante_J Visa inlägg
    Mellan fyren Ryttefällan (Malmö angöring) och land går det en vågbrytarvall.
    Bra tipps! Kikade på sjökort och gick ner dit igår eftermiddag och tog några kast. Det dröjde inte många minuter till första hugget. Tyvärr var det lite nära land och jag missade den. Fick dock se ett fint hugg från sidan.
    lite senare hade jag efterföljare men de var inte så huggvilliga trots försök med vevstopp. Nästa gång ska de upp!

Kommentera

Tack för tipset!. Jag var där igår kväll och fick mitt livs första Havsöring vid 20.10. 1.5 kilo, 55 cm. Blank och fin. Fick en 1.5 torsk också så det var en del att bära hem. Tänk att vi har ett sådant fint fiske i Malmö! Im hooked!

Kommentera

Jag funderar pä att dra ut på ön och kassta litta idag, någon som vet om det är lönt? Är nybörjare och har noll koll på dehär med vind och strömmar! Ska nog även prova vid scaniabadet! Lät som ett bra ställe

Kommentera

Jag funderar pä att dra ut på ön och kassta litta idag, någon som vet om det är lönt?
          Det blåser från rätt håll hela veckan men idag skall du nog skita i det, 10 M/S motvind så det blir antagligen regnställ fast det inte regnar.. men från Torsdag och framåt bör det funka fint om inte vindarna vänder...

Skitfiske

Kommentera

Okej! Då blir det nog att tänka om hehe. Hoppas vinden lugnar sig lite så man kan he sig ut hela helgen istället! Har inte fiskat på ett bra tag nu och det börjar klia riktigt i fingrana nu!!

Kommentera

Hoppas vinden lugnar sig lite så man kan he sig ut hela helgen istället! Har inte fiskat på ett bra tag nu och det börjar klia riktigt i fingrana nu!!
              Kolla 10 dygnsprognosen på tv 4 väder så får du en uppfattning om vindarna http://vader.tv4.se/

Sydväst eller Nordväst är bra vindar då fylls sundet på med vatten samtidigt som det brukar va bra rörelse, väst så blåser det rakt in från Danmark vilket kan innebära ofrivilliga duschar om det blåser över 6 m/s. Om det blåser Nordost/Sydost kan du lika bra stanna hemma ....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Kolla 10 dygnsprognosen på tv 4 väder så får du en uppfattning om vindarna http://vader.tv4.se/

Sydväst eller Nordväst är bra vindar då fylls sundet på med vatten samtidigt som det brukar va bra rörelse, väst så blåser det rakt in från Danmark vilket kan innebära ofrivilliga duschar om det blåser över 6 m/s. Om det blåser Nordost/Sydost kan du lika bra stanna hemma ....
                Ok! Tackar så hjärtlig för informationen!
                Fler tips du vill slänga på en nybörjare så lyssnar jag mer än gärna!

Kommentera

Fler tips du vill slänga på en nybörjare så lyssnar jag mer än gärna!
                  En liten grej som kan va bra att veta, om du fiskar öring eller torsk så försök fiska med strömmen /vågorna dom brukar stå men näsan mot strömmen och vänta på maten.....

Kommentera

Härligt härligt! Ska ta till mig det o hoppas att det nappar!
                    Några speciella drag som du själv föredrar Jörgen, el det är vanliga kustdrag som gäller?

Kommentera

el det är vanliga kustdrag som gäller?
                      Kör med vad alla andra gör det nappar ju på dom annars hade dom inte använts ...
                      Själv föredrar jag dock vita framför kromade till Hö...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 069 visningar