Då får du nog ta och kolla igen. Jag fiskar ju självklart inte i fredningsområdena utanför mynningen. Gränsen går mellan uddarna som du ser på kartan. Jag fiskar innanför dessa. Men om du kollar på kartar här: http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv...avlingean.aspx så ser du var gränsen går. Det är utanför mynningen du menar och inte i mynningen. Så ta reda på fakta innan du kommer och påstår något som inte stämmer. Fiskeplatsen är belägen i naturreservat med beträdnadsförbud 15 april – 15 juli! Det går att fiska från båt denna period.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lödde Å
Collapse
X
-
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
-
Du har helt rätt angående gränsdragningen!
När jag läste "mynningen" så tänkte jag mig ett större område än den breda sista delen på ån.
(Den biten har vi alltid räknat till ån, och mynningen är där ån möter havet, där fredningen börjar.)Skitfiske!!
Kommentera
-
Otroligt fint fiske igår, trots strålande sol och näst intill vindstilla emellanåt. Spännande att drilla havsöringar i bra storlek på ett #5-spö, speciellt efter första fisken då bromsskivan trillade av rullen och föll ner i djupetBlogg: filipsflugfiske.blogspot.se
Arter på fluga - 21+4
Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring
Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fippe Visa inläggOtroligt fint fiske igår, trots strålande sol och näst intill vindstilla emellanåt. Spännande att drilla havsöringar i bra storlek på ett #5-spö, speciellt efter första fisken då bromsskivan trillade av rullen och föll ner i djupet
Kommentera
-
Yes, vid kl 14 igår när jag drog hemåt var där kanske 20-25 fiskare. Lite väl trångt på slutet alltså.Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se
Arter på fluga - 21+4
Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring
Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk
Kommentera
-
Hej alla!
Hur e fisket i ån nu? Ngn rapport om storgädda?
Ska försöka ta mig nedåt för en tur här nästa helg!
Ha det!
Eden
Ogillar: AIK, Göteborgsvarvet
Gillar: Frystorkad mat, Blåvitt
Kommentera
-
Härliga nyheter! Det var väl i början på året som dammluckorna krånglade? Det löstes väl ganska fort? Känns som att vattnet blivit renare och renare under en längre tid än så.
Aja, får man kanske ta en provtur till helgen och se om man kan landa någon sommargädda.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 154 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333