Jag ska tillägga att jag fiska i Kävlinge,men läget bör va det samma i Lödde
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lödde Å
Collapse
X
-
Var och fiskade lite havsöring i lödde idag. Den är så gott som helt isfri, iaf där jag såg.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av haggis82 Visa inläggVar och fiskade lite havsöring i lödde idag. Den är så gott som helt isfri, iaf där jag såg.
Kommentera
-
Det var otroligt trögt och svårfiskat i "stormen" framför allt då jag flugfiskar och hade motvind. Men det blev en blank och fin på ca 45-50cm.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av haggis82 Visa inläggDet var otroligt trögt och svårfiskat i "stormen" framför allt då jag flugfiskar och hade motvind. Men det blev en blank och fin på ca 45-50cm.
Trevlig att det blev fisk i varje fall
Var i ån fiskar du ? jag har varit ute ett par gånger med flugspöt i kävlinge men inte lyckats landa någon öring ännu.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Nordstedt Visa inläggJa denna jävla blåst !
Trevlig att det blev fisk i varje fall
Var i ån fiskar du ? jag har varit ute ett par gånger med flugspöt i kävlinge men inte lyckats landa någon öring ännu.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Kommentera
-
Ursprungligen postat av haggis82 Visa inläggHar kört i mynningen. Det har blivit 8st på 3 gånger än så länge där. Är uppe i 47st sammanlagt än så länge i år. Vilket är helt otroligt då jag bara hade tagit 4st tidigare i hela mitt liv.
Är det djupt fiskade streamers som gäller ?
Kommentera
-
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Kommentera
-
Ursprungligen postat av haggis82 Visa inläggHar kört i mynningen. Det har blivit 8st på 3 gånger än så länge där. Är uppe i 47st sammanlagt än så länge i år. Vilket är helt otroligt då jag bara hade tagit 4st tidigare i hela mitt liv.
"I fredningsområdena
är allt fiske, utom fisket med ålbottengarn, förbjudet under tiden fr o m 15 sept - t o m 30 april.För Barsebäck förbud hela året."
http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv...och-oring.aspxSkitfiske!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 154 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333