Havsöring 2013 Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring 2013 Skåne

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du skulle inte kunna tänka dig att ge något mer konkret tips. Var i lödde idag och det var riktigt trögt hela eftermiddagen...
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ja lödde är ett mkt svårläst vatten prova någon av de mindre åarna istället. Där tycker jag det är bättre, särkilt nu när det är segt att få upp vatten temperaturen. Vad använder du för drag/bete?

Kommentera

Fluga. Vilka åar tänker du på då. Har inte så bra koll på åarna här nere då jag är hitflyttad från gbg. Vill du inte skylta med allt öppet så kan du kanske skicka pm eller nåt istället.
        Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Är inte de flesta åmynningar fredade tills 30/4? Såg nämligen att det var en tjockt med folk som stod utmed det fredade området i Löddeåns mynning och kastade.

Kommentera

Ursprungligen postat av The Trouthunter Visa inlägg
            Är inte de flesta åmynningar fredade tills 30/4? Såg nämligen att det var en tjockt med folk som stod utmed det fredade området i Löddeåns mynning och kastade.
            Fredningsgränsen går tvärs över uddarna, så att vada precis där ån flyter ut i havet är tillåtet. Från den 15/4 blir det däremot beträdnadsförbud i området pga fågelskydd. Då är det båt som gäller från 1/5.
            Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
            Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

Ursprungligen postat av fippe Visa inlägg
              Fredningsgränsen går tvärs över uddarna, så att vada precis där ån flyter ut i havet är tillåtet. Från den 15/4 blir det däremot beträdnadsförbud i området pga fågelskydd. Då är det båt som gäller från 1/5.
              Då borde det räknas som i ån och då borde ju alla som står där inneha giltigt fiskekort, eller?
              Sen stod det folk från mynningen till udden 300m NV om utloppet där det enligt kartan på länsstyrelsens hemsida ganska tydligt framgår ligger inom fredningsområdet.
              Jag kan ju tycka att bara för du står innanför gränsen får du inte kasta in i fredningsområdet.

Kommentera

Det är nog absolut fiskekort som gäller där, kan inte tänka mig något annat. Håller helt med dig att det borde räknas som överträdelse att kasta in i fredningszonen. Men folk är både ovetande och nonchalerande till gällande fiskeregler. Man kan tycka att det ligger i Lödde å FVOs intresse att få dit tillsynsmän lite oftare.
                Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
                Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

Ursprungligen postat av fippe Visa inlägg
                  Det är nog absolut fiskekort som gäller där, kan inte tänka mig något annat. Håller helt med dig att det borde räknas som överträdelse att kasta in i fredningszonen. Men folk är både ovetande och nonchalerande till gällande fiskeregler. Man kan tycka att det ligger i Lödde å FVOs intresse att få dit tillsynsmän lite oftare.
                  Är det utanför åmynningen så borde det vara i Länsstyrelsens tillsynsmäns intresse att skydda fredningsområdet. Det borde ju finnas fisk på andra ställen än på de få fredade områden som finns vid våra skånska vattendrag. Sen är det varje individs skyldighet att ta reda på de regler och bestämmelser som råder på de olika lokalerna.

Kommentera

Kan säga att jag har bedrivit mkt fiske i lödde å. och inte blivit frågad en enda gång om fiskekort. Har aldrig sett någon tillsynsman aktivt vara ute. trots att det står på deras hemsida att dom har 14 tror jag det va. Hittat nät ett antal gånger högre upp i ån och tagit upp det med en viss tillsynsman. Men inget större intresse visades. Erbjöd mig själv att bli tillsynsman mot ett årskort då jag det året hade båten liggandes i ån. Men nej. Är det någon som har stött på en tillsynsman ?

Kommentera

någon som var med i blänkaren idag?
                      tog själv två

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 126 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 431 visningar