Skånevatten sökes... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skånevatten sökes...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skånevatten sökes...

Hej!

Tänkte på att satsa på att lära mig ett nytt vatten nästa år. Tycker om att meta Sutare, braxen och olika vitfiskar dessutom är alltid gädda och abborre intressanta fiskar. Någon som har förslag på lämpliga vatten? Det måste gå att köpa årskort och det får gärna finnas tillgång till båt, vidare skall det helst inte vara alltför långt ifrån Malmö. Funderar på Häckeberga, Lomma dammarna eller Lödde å.

Tips och kommentarer önskas...

Tight lines!!

Har du testat Tegelbruksdammen i Bara?
    Sen så har du Yddingen utanför Svedala du kan köpa fiskekort på Yddingegården vid 108:an

Kommentera

Tegelbruksdammen i Bara suger! Det är ett put&take vatten med mycket begränsad put. Skall finnas gott om karp och sutare men det är förbjudet att meta och bedriva en riktad satsning mot sådana fiskar på fluga känns meningslöst även om man kan få enstaka exemplar.

Tack för förslaget men det måste iallafall vara tillåtet att både spinnfiska och meta.

Yddinge känner jag inte till alls. Har du någon beskrivning av skön?

Tight lines!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael
        Tegelbruksdammen i Bara suger! Det är ett put&take vatten med mycket begränsad put. Skall finnas gott om karp och sutare men det är förbjudet att meta och bedriva en riktad satsning mot sådana fiskar på fluga känns meningslöst även om man kan få enstaka exemplar.

Tack för förslaget men det måste iallafall vara tillåtet att både spinnfiska och meta.

Tight lines!
        Kan man inte stava till 'sjön' så ska man inte fiska!!
        Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Har precis börjat fiska så jag kan inte uttala mig om hur fisket är. Vet ju fortfarande inte riktigt vad jag håller på med...

Ett annat vatten är Arriesjön i Arrie gamla grusindustri. Det finns bara årskort och dom säljs i fiskebutikerna inne i stan. Tyvärr är båt inte tillåtet i sjön men den är inte så blodigt stor att det gör något tycker jag. Det finns en del andra regler som måste följas. Information får du när du köper fiskekort!

Angående Yddingen så har jag inte testat den men hittade den här rapporten på nätet när jag letade efter information om fisket där.Yddinge, Fjällfota och Börringesjön. Kvalitetrapport Allt annat än underhållande läsning!

Å andra sidan så hade någon C&R på en bamsing... Yddingegädda så den kanske simmar där än...

Kommentera

fiskevatten

Mitt förslag är att du går in på Fiskekomaniet på Köpenhamnsvägen och pratar med Anders eller Rickard, de känner till de flesta vattnen runt Malmö. Båda är dessutom metefreak, de kan det mesta om mete här i Skåne.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg

Tight lines!

Är det någon som vet något om yddinge om det finns någon abbore där?? så man ut och pimpla lite??

Kommentera

Satsa på de någon av sjöar som tomten, där hittar du reg på sutare skulle även tro på brax numera. Mitt pers där var 5,2 men det är som sagt några år sedan jag fiskade där.

Martin

Kommentera

Hur är yddinge sjön i Svedala, har inte hittat någon information??

Kommentera

någon som vet om det finns feta borrar i häckeberga sjön? eller någon annan sjö med feta borrar?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    181 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    218 visningar
                    0 gillar