Fiske i Vombsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Vombsjön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
    De här vraket i vomb e lika omtalat som det e hemligt. Vettifan om det överhuvudtaget finns på riktigt men ryktet säger att "vraket" ska ligga på gjupkanten i västradelen av sjön. Några kordinater har jag tyvärr inte o infon e ryktes basserad. Ett annat rykte säger att tomten bor på nordpolen
    haha! vad är det som är så omtalat med det här vraket? har aldrig hört talas om det ens =P

    I morgon bär det iaf av till Vomb för att dra upp storborren! Hoppas även på en och annan gös!

    Skitfiske på er!

    Kommentera


    • #22
      robbetheman ska du ut o testa ditt nya lod?? Såg i forumet att du köpt ett. Har inte de lodet själv utan ett eagelcuda300, tror de e rätt likvärdiga. Mitt tips e o koppla bort allt vad fishfinder mm o bara använda det till o hittta grund o gjupbranter. Kör du med fiskid så kommer du bara få massa falska utslag o stå o fiska på fisk som antagligen inte finns. Själv ska man jobba hela helgen, men på tisdag blir det vomb så spara litte borre till mig skitfiske på dej

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
        robbetheman ska du ut o testa ditt nya lod?? Såg i forumet att du köpt ett. Har inte de lodet själv utan ett eagelcuda300, tror de e rätt likvärdiga. Mitt tips e o koppla bort allt vad fishfinder mm o bara använda det till o hittta grund o gjupbranter. Kör du med fiskid så kommer du bara få massa falska utslag o stå o fiska på fisk som antagligen inte finns. Själv ska man jobba hela helgen, men på tisdag blir det vomb så spara litte borre till mig skitfiske på dej
        Haha ja det stämmer bra det !! Har testat det kort en gång innan men använde då i stort sett bara till att leta grund och kolla botten med! det funkade skitbra! haha testade även då på fishalarm o satan va det larma hela tiden !! vi glajdade och den stämde faktiskt hyffsat rätt bra! dock storleken som lodet sa jämfört med verkligheten kan man ju diskutera =P
        Det är lugnt jag sparar tusenbröderna till dig
        Ha de gott!

        Kommentera


        • #24
          Inga fångstraporter????

          Kommentera


          • #25
            Riktigt dåligt fiske igår!!
            Vanligtvis på våra hotspots i vomb så haglar det med abborre, igår fick vi upp endast 3 stycken abborrar runt 2-3 hekto och en ruda på 5 hekto som konstigt nog nappa på en liten röd jigg med gult huvud.
            Vet inte om det berodde på det ständiga väderomslaget som gjorde att fisket blev som det blev.

            Kommentera


            • #26
              bump!

              Kommentera


              • #27
                Gå med i gruppen fiskare i skåne på facebook. där skrivs det mycket om vomb, själv har jag inte fiskat där detta året men är väldigt sugen för allt man läst.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av area58 Visa inlägg
                  Gå med i gruppen fiskare i skåne på facebook. där skrivs det mycket om vomb, själv har jag inte fiskat där detta året men är väldigt sugen för allt man läst.
                  tack som fan för tipset! ska joina där direkt!

                  Kommentera


                  • #29
                    En mycket trevlig o hjälpsam grupp. Hörs där

                    Kommentera


                    • #30
                      Har fiskat en 3ggr i vomb i år och kanske 4-5 förra året.

                      De flesta abborrar över 0.4kg vi fått upp finns registrerade här:


                      Vi har tagit de flesta kring grund men det är inte alla som varit utmärkta. Trycker man på info knappen i kolumnen info kan man se vilka beten som använts och vilken boj som legat närmst. Förra året fick jag inte en enda gädda, medan jag detta året fått 3-4st vid varje fiske(även dessa kring grund). Skulle uppskatta att ca 75% av fiskarna har tagits uppankrat kring 3-4m djupt. Kilos borrarna lyser med sin frånvaro. Tycker folk snackar till höger och vänster om att de får kilos borrar, antingen så fiskar jag fel eller så har folk en tendens att lägga på några hekton

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      40 994 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok
                       
                      Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      13 988 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fjällfotakingen  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 603 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Arbetar...
                      X