Makrillfiske från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrillfiske från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dåligt fiske här nere utanför
    Jag fick bra med fisk förra veckan på Pelle men det var nog bara jag som var nöjd

Var fullt med folk inne i bassängen som fiskade men jag glömde kolla vad dom var ute efter, får göra det denna veckan så man får en uppfattning om hur mycket Makrill det finns.

Jag tycker det är avkopplande att sitta med flötet och dra några torpeder i halvtimman , blir ändå en del av det på en dag.

Kommentera

Är där inte Makrill i Trellborgs hamn?

Kommentera

Är där inte Makrill i Trellborgs hamn?
        Makrillen kommer inte ner här, däremot finns det gott om sill i hamnen, tycker bara dom är för små denna tiden på året.

Kommentera

Silverfisk, var ska du fiska regnbåge?

Kommentera

Ursprungligen postat av stevo Visa inlägg
            Silverfisk, var ska du fiska regnbåge?
            Blev Sallerupsdammen. Men det var inte så nyinsatt fisk som de påstod. Ingen fisk och skitfiske. Helt dött. Blir nog inga fler turer dit. Svårfiskat nog som det är utan nyinsatt fisk.

Kommentera

idag var jag nere i västhamnen ( hbg ) o skulle mete makrill, men efter 2 utkast så gick spöet av. kul? nej fyfan säger jag.. jag kollade runt lite bland mina spön i gaderoben som skulle passa bra till just makrill, jag fann ett spö som är 2.10m långt, och har en kastvikt på 15-30g, fungerar det tro? Då västhamnen är 3-4m hög från ytan då kanske det blir för tungt att "bära upp fisk" på den distansen med det spöet? vad tror ni? Tråkigt om jag behöver köpa nytt spö då jag precis har lagt ned mycket pengar på fiskeprylar. Mitt flöte är 18g, sänket vettefan men tror det ligger på 10-17g
              Hjälp!
              Skitfiske på er /J

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                Vad är bäst? Sill strimla eller räka?

Skall köra ner och köpa några flöten för detta fiske och testa. Tips på flöten?
                Tjena, jag kör med en konstig fisk lik, sardin eller små sill, luktar illa som fan och packas in i små vita askar. Iallafall man hittar de på Abdos om du vet var det ligger. Makrillen ute på ön älskar dom, hugger vilt som fan.
                Om du tjuvkikar lite på blattarna ute på ön som metar efter makrill, så får du nog syn på de. Hoppas jag var till någon hjälp.

Kommentera

Jag var ute på Ön och kollade idag, ingen av dom som stod där hade fått makrill på 2 dagar och innan dess har det mest varit strö-fisk så vi kan nog ta det lugnt och vänta några veckor innan det verkligen sätter igång....

Kommentera

Ursprungligen postat av GangVa_Fiske Visa inlägg
                    Tjena, jag kör med en konstig fisk lik, sardin eller små sill, luktar illa som fan och packas in i små vita askar. Iallafall man hittar de på Abdos om du vet var det ligger. Makrillen ute på ön älskar dom, hugger vilt som fan.
                    Om du tjuvkikar lite på blattarna ute på ön som metar efter makrill, så får du nog syn på de. Hoppas jag var till någon hjälp.
                    Ja Abdos är väl det där stället uppe vid Scheelegatan vid kyrkogården bakom Rosengård. Bra priser, lite moms. Får kolla in den fisken om den nu är så effektiv.

Ligger de i konserver i vita askar? I olja eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Jag var ute på Ön och kollade idag, ingen av dom som stod där hade fått makrill på 2 dagar och innan dess har det mest varit strö-fisk så vi kan nog ta det lugnt och vänta några veckor innan det verkligen sätter igång....
                      Vi var tre pers som gav det några timmar i går kväll, och intill stod ytterligare 15-20 personer förstås. INGEN jag såg hade ett enda makrillhugg. Komplett värdelöst. Men en fin kväll.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 200 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 067 visningar