Mete i Råån HBG - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mete i Råån HBG

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det fungerar i Danmark, så det fungerar säkert också i Skåne, beroende på strömmen

Kommentera

Mete i Råån HBG

Ursprungligen postat av Dimitri Hardorff Visa inlägg
      Det fungerar i Danmark, så det fungerar säkert också i Skåne, beroende på strömmen
      Jojo men at en flad boilie skulle være mindre udsat for strømmen virker som en fjollet ide. Tænk på at en 14 mm boilie somregel ikke vejer mere end 1-1.5 gram. Dvs hvis der er strøm vil en flad boilie meget hurtigt vende snuden opad og blive endnu mere taget af strømmen end en rund som vil ha samme (ret aerodynamiske) form uafhængigt af sin orientering. Jeg har iøvrigt fisket karper i strømvand både i Danmark og Sverige (og Holland og Frankrig for den del) og jeg har aldrig haft problemer med at runde boilies blev taget af strømmen.

Forlåt - det blev lite dansk där.. Ska inte hända igen :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av danskjäveln Visa inlägg
        Jojo men at en flad boilie skulle være mindre udsat for strømmen virker som en fjollet ide.
        Det kan godt være, at det virker som en fjollet idé, men ikke desto mindre fungerer det, medmindre du fisker i et vand, hvor strømmen er meget stærk, i så fald bliver alting taget med. Det kan være Twente, når sluserne bliver åbnet.

Tænk på at en 14 mm boilie somregel ikke vejer mere end 1-1.5 gram.
        Nu er det ikke vægten, vi taler om, men derimod formen på vores boilies.
        Selvfølgelig vil en let agn have lettere ved at blive ført af strømmen end en tung agn, men en flad agn har sværere ved at blive taget af strømmen end en rund, som vil trille væk.

Dvs hvis der er strøm vil en flad boilie meget hurtigt vende snuden opad og blive endnu mere taget af strømmen end en rund som vil ha samme (ret aerodynamiske) form uafhængigt af sin orientering.
        En flad boilie vil, hvs ikke strømmen er for stærk, blive liggende på sin plads. Hvor en rund boilie vil blive taget med strømmen.
        Jeg ved det af egne erfaringer + Jens Bursell har skrevet en fin artikel om rimtefiskeri i strømmende vand, hvor han havde problemer med at de normale runde boilies ikke blev liggende, derfor prøvede han med flade boilies, og de havde sværere ved at blive ført væk fra pladsen.

Jeg mødte ham senere ved en sø i Nordsjælland under karpefiskeri, og vi talte bl.a. om flade boilies og efter råd fra ham prøvede jeg ved senere lejligheder flade boilies ved fiskeri på skrænter, hvor runde boilies har en tendens til at trille væk.

Jeg har iøvrigt fisket karper i strømvand både i Danmark og Sverige (og Holland og Frankrig for den del) og jeg har aldrig haft problemer med at runde boilies blev taget af strømmen.
        Hvis du ikke har haft problemer med det, er det jo dejligt og så behøver du ikke bruge flade boilies, jeg ved blot at det fungerer

Kommentera

Mete i Råån HBG

Det kan godt være, at det virker som en fjollet idé, men ikke desto mindre fungerer det, medmindre du fisker i et vand, hvor strømmen er meget stærk, i så fald bliver alting taget med. Det kan være Twente, når sluserne bliver åbnet.

Nu er det ikke vægten, vi taler om, men derimod formen på vores boilies.
          Selvfølgelig vil en let agn have lettere ved at blive ført af strømmen end en tung agn, men en flad agn har sværere ved at blive taget af strømmen end en rund, som vil trille væk.

En flad boilie vil, hvs ikke strømmen er for stærk, blive liggende på sin plads. Hvor en rund boilie vil blive taget med strømmen.
          Jeg ved det af egne erfaringer + Jens Bursell har skrevet en fin artikel om rimtefiskeri i strømmende vand, hvor han havde problemer med at de normale runde boilies ikke blev liggende, derfor prøvede han med flade boilies, og de havde sværere ved at blive ført væk fra pladsen.

Jeg mødte ham senere ved en sø i Nordsjælland under karpefiskeri, og vi talte bl.a. om flade boilies og efter råd fra ham prøvede jeg ved senere lejligheder flade boilies ved fiskeri på skrænter, hvor runde boilies har en tendens til at trille væk.

Hvis du ikke har haft problemer med det, er det jo dejligt og så behøver du ikke bruge flade boilies, jeg ved blot at det fungerer
          Ja ja men om du säger det då är det väl rätt. Verkar dock som att teorien inte stämmer ihop med praktiken. Men hey so är det ju ibland
          Bara en fråga: kan du förklara hur det är att vikten ingen betydelse har ?

Kommentera

Bara en fråga: kan du förklara hur det är att vikten ingen betydelse har ?
            Var skriver jag att vikten ingen betydelse har?

Ja ja men om du säger det då är det väl rätt.
            Nej, inte pga jag säger det, men pga det är så

Verkar dock som att teorien inte stämmer ihop med praktiken.
            Jag vet at det är så i praksis, att din teori inte stämmar överens med min og många andras erfarenheter, gör mig inte ledsen

Kommentera

Mete i Råån HBG

Var skriver jag att vikten ingen betydelse har?

Nej, inte pga jag säger det, men pga det är så

Jag vet at det är så i praksis, att din teori inte stämmar överens med min og många andras erfarenheter, gör mig inte ledsen
              Tror inte jag pallar den här diskussionen så punkt härifrån. Men läs ditt inlägg...

Kommentera

Tror inte jag pallar den här diskussionen så punkt härifrån.
                OK

Men läs ditt inlägg...
                "Nu er det ikke vægten, vi taler om, men derimod formen på vores boilies.
                Selvfølgelig vil en let agn have lettere ved at blive ført af strømmen end en tung agn, men en flad agn har sværere ved at blive taget af strømmen end en rund, som vil trille væk."

Var skrivar jeg att vikten ingen betydelse har?

Kommentera

En het debatt i en tråd med helsingborgsanknytning... ett historiskt ögonblick på FS!
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

LOL :p

Kommentera

Mete i Råån HBG

Hehe och det skulle det två danskar till för :-D

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 203 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 069 visningar