Ursprungligen postat av kingkurt69
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hjälmaren
Collapse
X
-
Var ute och fixade med min lilla båt vid västra Hjälmaren (Västra Skomakarholmen). Nu gick jag inte ut på isen då jag inte hade någon säkerhetsutrustning med, men under bron och utanför bryggorna var den fortfarande minst 20cm tjock. Säkert två veckor kvar till islossning om det inte blir extremt varmt o blåsigt närmaste veckan. .
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shiman0 Visa inläggVar ute idag på öppet vatten, Fortfarande is i vikarna men det lär vara borta inom 1-2 veckor
Kommentera
-
var ute idag eller ja var vid hjälmaresunds broarna och det är öppet rätt så bra där omkring men ge det ett par veckor tills så lär det släppa.
håller till med båten i stora sundby annars och lägger i det vid "västra bäcken" och där börjar det väl lossna lite längst kanten men isen är väl iaf 15-20 cm kvar.
Kommentera
-
lite update.. iaf nerre från St sundby hade kompis vart nerre vid "västra bäcken" och det hade öppnat sig runt 50 m nämde han när han ringde till mig. och detta hade hänt på 2 dagar. så det kan nog gå fort nu när det blåser som det gör och det trycker på isen. det får ju gärna regna lite också så det försvinner ennu fortare..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
|
6 svar
736 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
![]()