Hjälmaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälmaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kingkurt69 Visa inlägg
    Idag när jag åkte båt där så var det bara runt 150 cm kvar!
    Åkte du båt på isen? haha

Kommentera

Var ute och fixade med min lilla båt vid västra Hjälmaren (Västra Skomakarholmen). Nu gick jag inte ut på isen då jag inte hade någon säkerhetsutrustning med, men under bron och utanför bryggorna var den fortfarande minst 20cm tjock. Säkert två veckor kvar till islossning om det inte blir extremt varmt o blåsigt närmaste veckan. .

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Var ute idag på öppet vatten, Fortfarande is i vikarna men det lär vara borta inom 1-2 veckor

Kommentera

Ursprungligen postat av shiman0 Visa inlägg
          Var ute idag på öppet vatten, Fortfarande is i vikarna men det lär vara borta inom 1-2 veckor
          Så nu börjar det äntligen hända något alltså?? Haha, HURRA!! Som man har väntat på detta!!

Kommentera

Några nya uppdateringar?? Har ju äntligen börjat blåsa lite idag och det har ju även regnat lite till och från! Vi håller tummarna!

Kommentera

Har inte varit ute på själva hjälmaren och tittat,men det är öppet vatten vid Biby bron och bort mot skogstorp, samt åt andra hållet ut mot Östra hjälmaren när jag var ute för några dagar sen =)

Kommentera

Västra Hjälmaren idag. Fortfarande tjock is även om det börjar släppa i kanterna.. Fortsätter det relativt kalla vädret så snackar vi nog två veckor innan premiären.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

var ute idag eller ja var vid hjälmaresunds broarna och det är öppet rätt så bra där omkring men ge det ett par veckor tills så lär det släppa.
                  håller till med båten i stora sundby annars och lägger i det vid "västra bäcken" och där börjar det väl lossna lite längst kanten men isen är väl iaf 15-20 cm kvar.

Kommentera

Södra Hjälmaren

Ligger fortfarande.. Vet dock ej hur tjock isen är men den ser jävligt rutten ut iaf.

Kommentera

lite update.. iaf nerre från St sundby hade kompis vart nerre vid "västra bäcken" och det hade öppnat sig runt 50 m nämde han när han ringde till mig. och detta hade hänt på 2 dagar. så det kan nog gå fort nu när det blåser som det gör och det trycker på isen. det får ju gärna regna lite också så det försvinner ennu fortare..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                      6 svar
                      736 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg ppettan
                      av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
                      0 svar
                      116 visningar