Någon som fiskat/fiskar i Yngaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som fiskat/fiskar i Yngaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Något nytt om Yngaren?

Någon som vet hur fisket på gös är nuförtiden? Såg att det var länge sedan någon skrev här. Tänkte testa yngaren kommande helg. Utgå från björkvik. Fiskar mest vertikalt och alla fina gösar åker tillbaka i sjön som jag får upp. Någon som har nått nytt angående sjön? Svara här eller till spanahund1@hotmail.com

Kommentera

Det har gått bra med pelagfisket på senaste.
      Jag kan säga att en stor del av gösen har precis lämnat grynnorna o går pelagsikt nu.
      För någon vecka sen såg man inte många ekon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Schlangen Visa inlägg
        Det har gått bra med pelagfisket på senaste.
        Jag kan säga att en stor del av gösen har precis lämnat grynnorna o går pelagsikt nu.
        För någon vecka sen såg man inte många ekon.
        Vad kul att höra! Tack för svaret. Blev väldigt peppad nu

Kommentera

Hittar inte gösen på samma grynnor och branter som tidigare år i juli. Mer på slätbottnar på halvdjup. Pelagiskt mycket ojämnt för mig, ibland hittat en del fisk, ibland ingenting. Som idag till exempel. Det enda som är sig likt är alla s*tans ryssjor och nät överallt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
            Hittar inte gösen på samma grynnor och branter som tidigare år i juli. Mer på slätbottnar på halvdjup. Pelagiskt mycket ojämnt för mig, ibland hittat en del fisk, ibland ingenting. Som idag till exempel. Det enda som är sig likt är alla s*tans ryssjor och nät överallt!
            Vad tråkigt o höra att det fiskas mycket på det sättet. Klart att det påverkar fisket när det bedrivs så omfattande som det verkar göra.

Kommentera

Sjukt mycket med nät, bla utanför Kattnäset i Björkvik ut mot Olofsholm (räknade sju nät i förrgår). Vattenägarna verkar ignorera detta med tanke på hur länge och många som tillåts ligga i. Väldigt dåligt märkta är de, jag fastnade med wobbler häromkvällen! -Nätägaren kan nu behöva lappa lite.... Jag har inget till övers för dessa rovfiskare, kansķe till och med tjuvfiskare.

Generellt har jag fått en känsla av att det är mer "catch" än "release" i Yngaren. Det är synd för med rätt fiskevård skulle detta kunna vara en av Sveriges bästa aborre, gös o gäddsjöar! Fiskeföreningen behöver snäppa upp sig imho!

Den handlodade kartan från femtitalet stämmer ganska bra, som tidigare inlägg skrev så finns det några luriga grund med gott om bottenfärg på.

Kommentera

Jag va ute i natt/morgonen o jag hitta inte många ekon.
                Ja det är helt klart ojämnt för mig också. Förra veckan fanns det hur mycke fisk som helst där jag brukar fiska, men inte nu längre!
                Dom j%&¤"+a flyttar på sig! Verkar vara månadsvis nästan.

Där jag fiskar finns det inte möe nät, såg ett i våras men nu är det tomt.
                Utgår från Halla kyrka med biltaksbåt.

Kommentera

Runt Åkerö är det väldigt gott om nät och ryssjor nu. Kanske lite mindre tryck längre ner. Södra delen har jag bara fiskat en vinter men då låg rätt mkt nät även där runt Hånö, Knispen och sundet mellan norra/södra sjöhalvan.

Kommentera

Så störande att höra. det borde begränsas rejält nät fisket. Fan vad det förstör.
                    Men kula att höra att ni ändå får lite gös i sjön. När det gäller jiggar verkar jag förstå att det är helst naturfärgat som gäller.

Kommentera

Jag fiskar i Yngaren ibland. Och apropå nät så har jag dragit upp ett spöknät där tidigare. Blä.. Har inte fiskat där så länge men har inte tagit någon bättre storlek på vare sig gädda abborre eller gös. Men det kan ju bero på mig iofs..

Apropå nät. Är nu ute i sthlm skärgård och hade mäskat upp en plats i en vik där jag tänkte meta vitfisk imorrn. Hade även markerat platsen med en dunk. En timme senare kommer en båt och drar ut ett nät tvärs över min mäskplats. Antagligen vill dom bara ha borre och slänger väl ev mört och brax som jag lockat dit på komposten. Om det finns en gud så ber jag till honom att låta sälarna komma till denna vik inatt och tugga sönder det jävla nätet.
                      Senast ändrad av Cobrak; 2014-07-08, 20:58.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                      6 svar
                      714 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg ppettan
                      av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
                      0 svar
                      97 visningar