Fiske i Kaggfjärden , Kagghamra - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Kaggfjärden , Kagghamra

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Kaggfjärden , Kagghamra

Hej!

Jag ska hälsa på en släkting som bor vid Kaggfjärden i Juli.

Finns det öring inne i fjärden vid den årstiden?
    Brukar dom kunna nappa då?
    Vad är det för regler som gäller för öringfisket?
    Tar tacksamt emot tips på bra beten och heta ställen.

Hur är gösfisket i fjärden i Juli?

Jag tänkte testa vertikaljigg och har tillgång till ekolod.
    Tar tacksamt emot alla tips jag kan få gällande gösfisket i fjärden.

Jag har hört att det ska ligga något gammalt vrak i fjärden där fisken ibland samlas?

Med vänliga hälsningar Mikael Nordberg

Jag har inga tips angående öring men enligt reglerna så måste en öring vara 50cn för att tas upp och från och med den 15 september till 31 december så är det fiskeförbud i viken runt Kagghamraåns mynning. Kagghamraån är stängd för fiske året runt. Så när du ska dit är det alltså fritt fram med det fria handredskapsfisket i hela kaggfjärden. Vraket ligger på den södra stranden på udden som delar kaggfjärden och mörkarfjärden.

Kommentera

Hej Mikael!

Kaggen och Storbosundet är ganska heta områden för öring, men i Juli tror jag de är lite mer svårfångade än vår och höst (jag fiskar inte öring vid den tiden av året så andra vet säkert bättre). Du har också hyfsade vatten för abborre och gädda. Så där i Juli är det ganska vanligt att du möter gösfiskare som trollar, både på Kaggen och i Mörkarfjärden. Har du tillgång till båt så har du nära till vatten där det fångats riktig storgädda :-)

Mvh

Andreas

Kommentera

Tyvärr inga enkla vatten och ännu svårare under sommarperioden. Kaggfjärden är trollingförbud på och delar av mörkarfjärden.

Ska du trolla kräver det även TDA-kort. http://www.stockholm.se/KulturFritid...ske/Fiskekort/

Rekommenderar att du söker dig lite mer söderut.

Kommentera

Tack för informationen !

Kommentera

Okej tack för informationen Jag har tillgång till båt och ekolod, Men är det en hyfsad bra period vid den tidpunkten på året för att fiska gös? jag kommer framförallt fiska vertikalt med jigg och ekolod. Eller är det bara abborren och gäddan som är på hugget då tro? Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Nordberg Visa inlägg
              Hej!

Jag ska hälsa på en släkting som bor vid Kaggfjärden i Juli.

Finns det öring inne i fjärden vid den årstiden?
              Brukar dom kunna nappa då?
              Vad är det för regler som gäller för öringfisket?
              Tar tacksamt emot tips på bra beten och heta ställen.

Hur är gösfisket i fjärden i Juli?

Jag tänkte testa vertikaljigg och har tillgång till ekolod.
              Tar tacksamt emot alla tips jag kan få gällande gösfisket i fjärden.

Jag har hört att det ska ligga något gammalt vrak i fjärden där fisken ibland samlas?

Med vänliga hälsningar Mikael Nordberg
              Hej Mikael Nordberg;

Några av de som kan och vet mycket om Havsöringsfisket och Gäddfisket på Kaggfjärden utanför Kagghamraån är Team Saida-medlemmarna Håkan "Hågge" Andersson, talangscout i Detroit Red Wings här.. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_40.htm . samt Christer Rockström, talangscout i New York Rangers här. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_42.htm ...

Du får söka dem via hitta.se eller googla...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Nordberg Visa inlägg
                Okej tack för informationen Jag har tillgång till båt och ekolod, Men är det en hyfsad bra period vid den tidpunkten på året för att fiska gös? jag kommer framförallt fiska vertikalt med jigg och ekolod. Eller är det bara abborren och gäddan som är på hugget då tro? Mvh
                Södra delen av kaggen ingår i TDA-kortet (vid vraket du hänvisar till har jag för mig) och sen ca halva mörkarfjärden. Vanligaste stället att möta göstrollare vid den tiden på året är dock troligen Järna- och Stavbofjärden. Går sannolikt utmärkt att söka gös i branter, vid grynnor och pelagiskt där också :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                6 svar
                723 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg ppettan
                av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
                0 svar
                105 visningar