Ursprungligen postat av ceddan9
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ädelfisk i Flen med 10 mils radie
Collapse
X
-
Tjena var i åker igår och idag, holmsjön. Fick bara en liten på bottenmete men kompisen fick två. Det är väldigt varmt i vattnet om nu det kan spela roll vilket jag tror. Isättning av fisk sägs att dom gör det varje vecka men vilken dag det beror på vem du frågar. Ett tips i denna sjö är att kasta med bombardaflöte och en fluga efter, brukar ge fisk
Skit fiske
Kommentera
-
Nja, vad säger man. MIN upplevelse, första sjön (älgsjön) vi kom till var det dött så vi valde att förflytta oss till sjö 2 (holmsjön) och där hittade vi ställen som vi installerade oss och drog igång grillen, men tyvärr så blev jag lite missnöjd eftersom det var väldigt mkt växter, trots att jag varierade hjupet fastnade jag oftast i gräs som fastade på kroken följde med upp.
Sista vi åkte till var tallsjön och det var en väldigt rofylld sjö, men väldigt tomt på fisk.
Det är säkert många som tycker om Åkers fiske, och har säkert sina fina ställen där det ger fisk. Vi lyckades inte iaf, denna gång, tyvärr
Kommentera
-
Vart hittade ni växter i Holmsjön :O Tråkigt att du inte fick en bra upplevelse. Jag tycker dock du skall ge det en chans till. Jag har kört i flera år i holmsjön blir väldigt sällan besviken. Enda jag blir besviken på är andra som fiskar där. De har städning 1 gång i veckan men ibland fan va det ser ut. Folk lämnar så förbannat mycket skräp efter sig så man blir förbannad. Orkar du bära ut det så orkar du bära hem det.
Kommentera
-
Vi stannade bilen så fort vi såg sjön så gick vi "vänstervarv" till vindskyddet på "ön". Jag var tvungen att fiska mina spinnaren väldigt ytligt för att inte få med sjögräs. Håller med om nedskräpningen. Jag var där med mina 4 barn och var VÄLdigt noga med att få med ALLT tillbaka. Såsom enfångsgrill, linstumpar, tomma korvpaket mm mm. Mina barn lär sej att inte skräpa ner
Du som har flera år i sjön, Var fiskar du?
Kommentera
-
Som jag sa tidigare kastar man med bombardaflöte och en fluga efter så får man inget gräs mitt favoritställe utrycker jag mig inte om men bryggorna du måste ha gått förbi är riktigt bra tycker jag var där i lördags och söndags kanske mötte varandra då
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
|
6 svar
710 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av ppettan