Fiske vid stendörrens naturreservat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid stendörrens naturreservat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske vid stendörrens naturreservat

Finns det någon här som fiskar mycket vid stendörren eller närliggande platser?
    Som vill berätta lite mer exakta platser där man kan få lite fisk..
    Är rätt ofta där men får inte nå värst mycket fisk :/ blir mest grillad korv :P

Tackar så hemskt mycket för de svar man kan få

// Jiimy

Ursprungligen postat av karbo001
    Har faktiskt varit där för ett par veckor sen, metade abborre med mask. Fick ett par stycken men ganska små.

Vet inte exakt var men det var en hängbro ut på en ö typ, du kanske vet.

Men, det blev ett jävla liv på abborrarna senare framåt kvällen, hoppade och sprätte överallt. Hade varit klockrent med en liten spinnare, vilket jag inte hade...
    Vet exakt vart du menar. Var där jag brukar vara men det blir aldrig nå fin fisk och oftast ingenting :/ Om det kokar i vattnet föredrar jag att du testar popper

Kommentera

Jag har nog testat allt från jigg, spinnar, mete, botten mete, jerk men ska dit idag men så ska nog gå en runda och testa och se runt men det är juh aldrig fel om andra vill dela med sig av sina platser

Kommentera

Underbart vackert där, synd att inte fisket var som förr i skärgården. Då fick man ju fisk vart som helst bara man hade flöte och mask i princip

Kommentera

Det är fint där, var några år sen jag fiskade där. Träffade på några fiskare, bl a flugfiskare. Tror det var på hösten vi var där, efter havsöring. Några hade fått havsöring, men inte så stora. Men gör egentligen inget om man inte får något där, är ju fint där endå. Fast visst vore det skoj, med en blank havsöring och komma hem med eller sätta tillbaka. Testa popper om du ser abborren jaga i ytan, eller flötmeta med död eller levande löja.

Kommentera

nu tänker jag släppa ett roligt ställe där jag fått gädda och borre. i lagunen innan den första bron så brukar jag stå till vänster om grillplatsen. brukar stå en och annan gädda där. främst jerkbait har funkat på det stället. bro nr. under den bron så har du ett klockrent abborregrund prova lite smaskiga jiggar där. de två ställena har levererat fisk nästan alla de gånger jag varit där och fiskat. skitfiske å dig/er :-)
            www.elveberglures.weebly.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
            6 svar
            714 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg ppettan
            av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
            0 svar
            97 visningar