Mängd fiske i Trosa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mängd fiske i Trosa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mängd fiske i Trosa

Hej är en 15 årig kille som undrar efter några tipps eller spors för Trosa skärgård. Det jag är ute efter är ett mängd fiske typ upp till ca 4 kg det gör ju inget med större men vill framförallt ha många. Det jag undrar är vart ska jag fiska då? Tacksam för svar // hugan

Tjaba grabben!

Har du tillgång till båt? I sånna fall kan kan du fiska precis över allt och få mycket fisk. Du gör bäst i att vänta ett litet tag innan du ger dig ut så gäddorna får leka ut först. Mitt tips är att du kan börja fiska någon gång i slutet av maj/början på juni för att vara på den säkra sidan.

Kom också ihåg att du måste släppa tillbaka gäddor som är mindre än 40 cm och över 75 cm. Jag släpper tillbaka ALLA gäddor dock.

Lycka till
    sigpic

Kommentera

Som Mattias säger, så är det inget vidare mängdfiske innan leken. Ofta är de svåra att locka till hugg när vattnet är kallt och magen är full med rom. Men snittstorleken är desto större. Se till att ha utrustning för säker avkrokning så att både du och fisken överlever fisketuren.

Just i trosa så kan du ju följa guidebåtarna och fiska inne på grunt vatten med en buster shallow eller zam-z/tail.
      Fiska långsamt om du ska ut nu. Så långsamt att du knappt har kontakt med betet. Lite lätt tråkigt fiske som kräver en ordentlig portion tålamod, men belöningen väntar i nästa ankring =)

Kommentera

Från 1 jan kan du stå i ån och kasta efter diverse fiskarter vid fallet trosa kvarn! Abborre, grov gädda, gös en hel del brax och öring går till där fick själv en gädda på 6,89 där i mars i år! Året innan blev det en 2,3 kg lake där! Fina halvkilos abborrar med går till bra med fisk där! Största som jag vet är tagen där vägde 17 kg mest fisk och bäst är från 1 jan till det blir över 8 grader i vattnet!! Sen får man ha båt! Enligt egen erfarenhet av fiske där!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
        6 svar
        714 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg ppettan
        av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
        0 svar
        97 visningar