Hur påverkas gäddan av allt regn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur påverkas gäddan av allt regn?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur påverkas gäddan av allt regn?

Som topicen lyder,hur tror ni gäddan, och fisket överhuvudtaget, påverkats av sista tidens massiva regn och medföljande vattennivåer?

Hade tänkt ge mig ut under morgondagen, men är det knappt lönt ens? Hade tänkt ge piteälven ett försök, från svensbyfjärden och ut mot pitsund.

Var ut förra helgen vilket resulterade i 6h fiske och inte ett enda hugg. Aldrig varit med om sånt dött fiske.

//L
    Senast ändrad av lintax; 2011-09-24, 14:17.

Det är alltid värt att ge sig ut att fiska.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av lintax Visa inlägg
      Som topicen lyder,hur tror ni gäddan, och fisket överhuvudtaget, påverkats av sista tidens massiva regn och medföljande vattennivåer?

Hade tänkt ge mig ut under morgondagen, men är det knappt lönt ens? Hade tänkt ge piteälven ett försök, från svensbyfjärden och ut mot pitsund.

Var ut förra helgen vilket resulterade i 6h fiske och inte ett enda hugg. Aldrig varit med om sånt dött fiske.

//L
      Hej Linus Gustafsson;

Det är mest du och jag som påverkas negativt av regn! Väskor som inte är vattentäta blir blöta. Dina och mina glasögon blir blöta med nedsatt sikt som följd. Jag gillar solsken, värme och sydvästliga vindar, likaså Gäddan...eller är det jag som fiskar bättre när jag trivs? Idag, i morgon och i övermorgon är det kalasväder både för dig, mig och alla Gäddor.
      Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com - http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm

Kommentera

Jo, självklart är det så. Nu tänker jag mer på allt regn som kommit här de senaste 2-3 veckorna som gjort vattennivåerna rekordhöga, aldrig varit så högt vatten sen översvämningen på slutet av 90-talet tror jag.

Hur påverkar detta höga vatten gäddan och därigenom fisket av den? Vattnet lär väl vara duktigt syresatt och nedkylt nu? Men samtidigt lär det väl vara rätt grumligt?

//L

Kommentera

//L
          Tja!

Blev det nå fiske för dig?

Kommentera

Gädda

Jag var ute igår med båt, Fiskade både vassarna i Bergsviken, Fårön, Kanalen och Fingemanholmen! Det var helt dött inte ett enda hugg och vattnet var riktigt brunt, Så tror inte det är så bra just nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitejohan Visa inlägg
              Tja!

Blev det nå fiske för dig?
              Joda, var ut i ~4h ungefär innan vi gav upp. 2 fiskare och inte ett enda hugg. Som föregående talare redan nämnt så var vattnet helt brunfärgat och väldigt högt. Så tror inte fisket är det bästa just nu, men skam den som ger sig. Bara påt igen till helgen!

//L

Kommentera

Ursprungligen postat av 999987 Visa inlägg
                Jag var ute igår med båt, Fiskade både vassarna i Bergsviken, Fårön, Kanalen och Fingemanholmen! Det var helt dött inte ett enda hugg och vattnet var riktigt brunt, Så tror inte det är så bra just nu
                Fiskade av svensbyfjärden, andra helgen i rad med samma resultat tyvärr.. =/

Kommentera

Joda, var ut i ~4h ungefär innan vi gav upp. 2 fiskare och inte ett enda hugg. Som föregående talare redan nämnt så var vattnet helt brunfärgat och väldigt högt. Så tror inte fisket är det bästa just nu, men skam den som ger sig. Bara påt igen till helgen!

//L
                  Hej Linus Gustafsson;

Om vattnet är brunt fiskar jag med guld/orange skeddrag, stora spinnare och wobbler...

Om vattennivån är extremt hög fiskar jag närmare land än jag brukar och så länge som ytvattnet är varmare än +4 gr.C lägger jag de flesta kasten utmed stränder där vinden ligger på eller har legat på några dagar i följd.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

fisket i mitt hemmavatten är ruggit bra nu trots/tack vare? hög vatten nivå och grumligt vatten och som föregående talare var inne på så är guld och orange dem färger som har gett överlägset bäst resultat så nog går det att fånga dem ändå

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                    0 svar
                    217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alexxx
                    av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    202 visningar