Gäddfiske i Luleå! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Luleå!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Luleå!

Tjena! Har börjat intressera mig mer för gäddfiske och skulle gärna vilja veta var man kan få dom i eller i närheten av Luleå Har fiskat lite vid SSAB sjön, ute vid kallax och i notviken. Det är lite begränsat hur långt jag kan åka då jag bara kan cykla få skjuts en liten bit, har också en liten 6-hästare som är jättesölig(kör från mjölkudden)...
    Har hört att det har fångats stora gäddor i SSAB sjön, men vart kommer man åt dom? Har själv bara fiskat vid stället där det är som en liten fors och stället där det är några små dammar. Jag har bara fått små gäddor då, men fina abborrar däremot (C&R på alla)

Väldigt tacksam för svar //Oskar
    Senast ändrad av oggevesterlund; 2011-08-20, 17:35.
    http://www.youtube.com/user/Lulefiskarna?feature=mhee

Ingen som vet något ställe?

Kommentera

Har du tillgång till ekolod? Loda av SSAB sjön, sök efter djuphålor. Botten vegetation, grynnor m.m.

finns det inlopp till sjön, fiska där. Brukar oftast stå lite gädda i inlopp, vattnet där brukar vara bättre syresatt och kallare på sommaren och varmare på vår/höst.
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Har inte tillgång till ekolod och inte heller båt för den delen! Kanske skulle prova att fiska med kanot där, om man skulle haft en! Testade att fiska vid Gräsbron vid hertsön idag men det var inte alls bra. Döda gäddor låg överallt på land och det var andra som var där och fiskade också. Verkar som att det är helt uppfiskat så det är nog ingen idé att åka dit igen... Men en gädda blev det iallafall även om den bara var på cirka 1kg, och självklart fick den simma tillbak!

Kommentera

Ute vid Brändön har du ett rätt sjysst gäddvatten. Men de är tyvärr ganska hårt fisketryck på ån.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
            Ute vid Brändön har du ett rätt sjysst gäddvatten. Men de är tyvärr ganska hårt fisketryck på ån.
            Är det vid bron till brändön du syftar på? Finns massor med bra ställen i brändön om du har tillgång till båt

Kommentera

Gräsbron är som du säger rätt kasst att fiska vid.SSAB sjön håller stor gädda och abborre, men att fiska vid kylvattenutloppet kräver att du plankar in på SSAB:s område tyvärr om du inte har någon form av flytetyg. men du kommer åt flera ställen från land utanför deras område från Örnäset och hertsön.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
              0 svar
              210 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg alexxx
              av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
              2 svar
              192 visningar