Aejeplog! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aejeplog!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aejeplog!

Jag behöver tips! Om någon vill ta ett pass med mig i Arjeplog eller däromkring, jag kan åka 20 mil till ett vatten om det krävs(jag står för soppa). Om det är någon som bor i Arjeplog eller däromkring, hör av dig! Jag ska skriva om området och behöver hjälp. Ersättning kan förekomma även om jag inte direkt vadar i stålar. Är där nästa vecka typ tisdag-fredag.

Jag kan tänka mig vilket fiske som helst. Jag flugfiskar inte men gör du det är det bara roligt. Skicka pm så får nu mobnummer.
    Senast ändrad av micke g; 2011-06-23, 17:52. Anledning: Stavar som en kratta, yrket till trots...

Kommer vara ett stort antal trollingbåtar ute på prov fiske i Hornavan under veckan så gå ned till hamnen på morron och hör med dom om du får åka med ut. Betalar du soppan och har med dig fika så får du säkert åka ut med nån båt

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jo, jag har hört om trollingtävlingen, jag kommer stå vid campingen där dom utgår ifrån tror jag. Men jag är ute efter vatten som nås från vägen, eller inte så långt därifrån. Det behöver inte vara något speciellt, utan bara ett fiskeställe, gärna med möjligheten att ställa en husbil eller husvagn. Inga hemliga superställen alltså, utan ställen där man får något på kroken. Sen tar jag gärna tips om riktigt bra ställen på pm, för det brukar ju alla dela med sig av, haha.

Kommentera

Om du är på Kraja så ser du inte starten men är du på Hamngatan så kan du få se starten torsdag, fredag och lördag 07.30

Kommentera

Ta det lungt nu med alla tipsen! Jag hinner ju inte läsa alla...... Jag kanske ska höra mig för på något flugforum..

Kommentera

Gå in och hör med Göran på GK´s fiske i arjeplog han brukar ha en det bra tips han har även några båtar för uthyrning

Kommentera

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
              Jag behöver tips! Om någon vill ta ett pass med mig i Arjeplog eller däromkring, jag kan åka 20 mil till ett vatten om det krävs(jag står för soppa). Om det är någon som bor i Arjeplog eller däromkring, hör av dig! Jag ska skriva om området och behöver hjälp. Ersättning kan förekomma även om jag inte direkt vadar i stålar. Är där nästa vecka typ tisdag-fredag.

Jag kan tänka mig vilket fiske som helst. Jag flugfiskar inte men gör du det är det bara roligt. Skicka pm så får nu mobnummer.
              Hej Micke G.,

Om du ska skriva om Arjeplog och kanske fisket i Hornavan rekommenderar jag dig att ta kontakt med min vän Tomas Lestander. Han är en av Arjeplogs skickligaste Lax- och Öringfiskare. Tomas tel. hem är 0961-61515 och mobil 070-5268386. Du får gärna önska "Trevlig Sommar" från mig, Leif Engström i Bålsta. Min kompis Erland Johansson åker hem till Arjeplog den 10 juli. De stora finns i Hornavan, Tjeggelvas och Uddjaure...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                Hej Micke G.,

Om du ska skriva om Arjeplog och kanske fisket i Hornavan rekommenderar jag dig att ta kontakt med min vän Tomas Lestander. Han är en av Arjeplogs skickligaste Lax- och Öringfiskare. Tomas tel. hem är 0961-61515 och mobil 070-5268386. Du får gärna önska "Trevlig Sommar" från mig, Leif Engström i Bålsta. Min kompis Erland Johansson åker hem till Arjeplog den 10 juli. De stora finns i Hornavan, Tjeggelvas och Uddjaure...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                www.trumman.com
                Tack för Tipst Leif!
                Tomas hälsar till dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
                  Gå in och hör med Göran på GK´s fiske i arjeplog han brukar ha en det bra tips han har även några båtar för uthyrning
                  Tack för din info Lennart. GK`kommer att få påhälsning.
                  Jag önskar dig skitfiske på tävlingen då!

Kommentera

Halleluja!

Ett ord: Magiskt!
                    Fick till en kvälls riktat fiske och sitter nu och beararbetar det över en kall.
                    Efter en trevande start slutade kvällen med 15 öringar. Hälften över halvkilot med en topp på c 1.5. Den största var otroligt stark och pigg. Alla utom en liten fick gå tillbaka, kul om någon annan får uppleva samma sak!
                    När jag blev törstig var det bara att skopa upp vattnet jag fiskade i. Religiös upplevelse på det hela taget. Först båt, sen vandra några kilometer(lagom)Sen en båt att fiska från i en tjärn med tillflöde från en annan sjö och utlopp i Laisälven.
                    Vad kan man då lära sig av detta? Jo, att man ska åka norrut på sommaren, det är otroligt!
                    Så här kan det se ut:
                    Click image for larger version

Name:	_MG_0321.jpg
Views:	1
Size:	186,1 KB
ID:	1760659

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                    0 svar
                    217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alexxx
                    av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    202 visningar