I läget i Norrbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I läget i Norrbotten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• I läget i Norrbotten

Hur ser det ut på dom norrländska isarna?

Vågar vi oss ut på dom ännu? - detta då med tanker mer mot våren.

I den sjön jag fiskar i var det ca 5 dm is... vilket är ovanligt tun is för den här årstiden. Så jag är lite tveksam om isen ligger till påsk, eller om man vågar sig ut på sjön.

Om några veckor är det öppet vatten igen! Så man har längtat!
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Det ska nog inte någon fara !

Kommentera

i abborrträsk var det 6-7dm i helgen iaf. Ska kanske till kåbdalis på lördag så ja hoppas isen håller där!
      bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Hej! I skärgården/ kustnära sjöar med vattengenomströmning bör man avstå från att gå ut på. Redan för en vecka sen var kärnisen väck på piteälven(yttre fjärden). 4 dm slaskis räcker ju bra, men när strömmen ökar och solen gassar går det fort. Jag gjorde mitt sista ispass igår, imorgon blir det öppenvatten. Igår så var den sjö jag fiskade på landlös en halvmeter, sen var det rutten is som var översvämmad 10 meter från land. Den sjön rör det sig nog om dagar innan hela isen är väck. Till helgen skulle jag tro. bäckarna, åarna och älvarna ökar stadigt nu. Dock mindre insjöar utan betydande bäckar en bit från kusten borde fungera en vecka till. Om man nu är så sugen på is. Själv så tycker jag det är soft med lite öppenvattenfiske till slut
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ska göra mitt sista ispass nu till helgen... efter denna vecka så vågar jag mig nog inte ut på sjön igen.

Har varit och kikat på lite åar runt om där jag bor och det börjar se lovande ut. Ska imorgon testa fiska lite i en av åarna som har tinat upp.

Kommentera

Alterälven har stigit ca 1m nu. Isen nästan väck på sjöarna i systemet. Det rör sig om dagar så är den väck på piteälven med(och troligen luleälven?) Lite tidigare än vanligt... typ en vecka.
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Islossning i Sikfors idag.
              bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Stora delar av luleåälv är snart isfria... så det är bara att släpa fram båten och börja trolla om man känn fört.

NU har i alla fall en av åarna jag fiskar i gått upp helt. SÅ nu inväntar jag bara att gäddan ska dyka upp Strömmar lite för mycket för att kunna fiska nog långsamt så gäddan tar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
                  Stora delar av luleåälv är snart isfria... så det är bara att släpa fram båten och börja trolla om man känn fört.

NU har i alla fall en av åarna jag fiskar i gått upp helt. SÅ nu inväntar jag bara att gäddan ska dyka upp Strömmar lite för mycket för att kunna fiska nog långsamt så gäddan tar.
                  Ska vi ta nått gäddpass i vår? Har ju köpt nya spön och ny rulle inför denna vår/sommar/höst

Kommentera

Ursprungligen postat av KadaK Visa inlägg
                    Ska vi ta nått gäddpass i vår? Har ju köpt nya spön och ny rulle inför denna vår/sommar/höst
                    Klart vi kan

Missade ju att söka till er nu i vintras, så kommer tyvärr inte jobba i sommar.
                    Jag kommer vara fri fram tills slutet av juli, sen blir det lite tuffare att hitta tider som passar.

Drar ett PM med nummer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                    0 svar
                    217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alexxx
                    av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    202 visningar