Tjeggelvas !!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tjeggelvas !!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjeggelvas !!!

Ska åka upp till Tjeggelvas den 23/7 o 10 dagar framåt, har båt som transport medel i sjön så jag undrar om någon har varit i det området o flugfiskat för det är vad det ska bli, det är ett stort sjösystem o väldigt mycket vatten så lite tips vore kanon.
    www.kronos.pixbox.se

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
    Ska åka upp till Tjeggelvas den 23/7 o 10 dagar framåt, har båt som transport medel i sjön så jag undrar om någon har varit i det området o flugfiskat för det är vad det ska bli, det är ett stort sjösystem o väldigt mycket vatten så lite tips vore kanon.
    Hej Örjan Asplund; I tillflödena till Tjeggelvas utanför Arjeplog finns det relativt gott om grovvuxen Harr. Tjeggelvas är mest känd för sin stora Röding och berättelserna om jättelika Canadarödingar. Själv var jag uppe och fiskade i Tjeggelvas senast 2005, när vi trollade i Hornavan efter Röding, Saimalax och Öring. Bäst och tillförlitligast information om Tjeggelvas kan Göran Kullbrandt, KG:s Fiske i Arjeplog ge dig. Telefonnumret till butiken är 0961-10089. Du kan hälsa från hans tidigare Bomberleverantör i Bålsta.
    Go for the Big Trouts & Salmons!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Örjan Asplund; I tillflödena till Tjeggelvas utanför Arjeplog finns det relativt gott om grovvuxen Harr. Tjeggelvas är mest känd för sin stora Röding och berättelserna om jättelika Canadarödingar. Själv var jag uppe och fiskade i Tjeggelvas senast 2005, när vi trollade i Hornavan efter Röding, Saimalax och Röding. Bäst och tillförlitligast information om Tjeggelvas kan Göran Kullbrandt, KG:s Fiske i Arjeplog ge dig. Telefonnumret till butiken är 0961-10089. Du kan hälsa från hans tidigare Bomberleverantör i Bålsta.
      Go for the Big Trouts & Salmons!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Kanon jag bugar o tackar han kommer att få ett samtal till veckan.
      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Groggo Visa inlägg
        Flugfisket i utloppet ner mot Savon och Skerifajaure brukar vara bra Det går att köra båt ner men det är mycket stenigt och Garmins sjökort är det en bugg i så markören hammar 150m upp på land. Det finns en båtramp direkt när man kommer till Tjeggelvas i Stenudden.
        Det brukar även vara bra fiske i sjön efter Harr och då främst i grunda vikar några bra vikar är uppe mot Västerfjälls bya vatten där rinner det ned några små bäckar ena heter Vistekjåkkå

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Tack för bra info Lennart det kommer jag att ha användning av.
          www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Området ovan Tjeggelvas

Hej Groggo (Och alla andra fiskesnackare!)

Såg att du nog fortfarande är ute och fiskar, men det skulle vara kul att höra lite hur området ovan Tjeggelvas lämpar sig för flugfiske, med och utan båt...

Jag ska dit upp själv vecka 34 med farsan och min farbror en vecka och vi är inte några direkta proffs på flugfisket!

Är båt ett måste? (för att fiska där, vi har båtskjuts dit upp!) Svår resp. lättfiskade sträckor... Mest harr eller öring osv...

Många frågor, jag vet. Tänker inte pressa dig på favorit fiske platser, de är roligare att försöka läsa vattnet själv och finna dem. Men lite allmän info är ju alltid bra!

Mvh
            Daniel

Om nån annan har lite tips är det bara att skriva så klart!

Kommentera

Här är resultatet av denna resa. www.kronos.pixbox.se

Nästa år's resa är redan i planeringsstadiet den bär lite högre upp nästa år så det får bli Heli då.
              www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tjusiga bilder. Ni ser ju ut att ha haft fint fiske.
                Det är ett overkligt fint landskap där uppe verkligen. Dramatiskt och ödsligt.
                När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
                  Tjusiga bilder. Ni ser ju ut att ha haft fint fiske.
                  Det är ett overkligt fint landskap där uppe verkligen. Dramatiskt och ödsligt.
                  Ja det är ett helt fantastiskt land vi bor i. Det blev väl ca:60 öringar o 35 talet harrar
                  nästa år blir det större inriktning på Rödingen, när vi väl har bestämt vart vi ska det står mellan 2 ställen just nu.
                  www.kronos.pixbox.se

Kommentera

tjeggelvas

Fina bilder! Jag var där i slutet på nittitalet o trolla. rekordvarmt och totalt vindstilla. vi fick bara en harr men naturen däruppe är fantastisk!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Arvidzone  
                    Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                    0 svar
                    133 visningar
                    0 gillar