Ska åka upp till Tjeggelvas den 23/7 o 10 dagar framåt, har båt som transport medel i sjön så jag undrar om någon har varit i det området o flugfiskat för det är vad det ska bli, det är ett stort sjösystem o väldigt mycket vatten så lite tips vore kanon.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tjeggelvas !!!
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Groggo Visa inläggSka åka upp till Tjeggelvas den 23/7 o 10 dagar framåt, har båt som transport medel i sjön så jag undrar om någon har varit i det området o flugfiskat för det är vad det ska bli, det är ett stort sjösystem o väldigt mycket vatten så lite tips vore kanon.
Go for the Big Trouts & Salmons!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Örjan Asplund; I tillflödena till Tjeggelvas utanför Arjeplog finns det relativt gott om grovvuxen Harr. Tjeggelvas är mest känd för sin stora Röding och berättelserna om jättelika Canadarödingar. Själv var jag uppe och fiskade i Tjeggelvas senast 2005, när vi trollade i Hornavan efter Röding, Saimalax och Röding. Bäst och tillförlitligast information om Tjeggelvas kan Göran Kullbrandt, KG:s Fiske i Arjeplog ge dig. Telefonnumret till butiken är 0961-10089. Du kan hälsa från hans tidigare Bomberleverantör i Bålsta.
Go for the Big Trouts & Salmons!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Groggo Visa inläggSka åka upp till Tjeggelvas den 23/7 o 10 dagar framåt, har båt som transport medel i sjön så jag undrar om någon har varit i det området o flugfiskat för det är vad det ska bli, det är ett stort sjösystem o väldigt mycket vatten så lite tips vore kanon.
Det brukar även vara bra fiske i sjön efter Harr och då främst i grunda vikar några bra vikar är uppe mot Västerfjälls bya vatten där rinner det ned några små bäckar ena heter Vistekjåkkå
Kommentera
-
-
Området ovan Tjeggelvas
Hej Groggo (Och alla andra fiskesnackare!)
Såg att du nog fortfarande är ute och fiskar, men det skulle vara kul att höra lite hur området ovan Tjeggelvas lämpar sig för flugfiske, med och utan båt...
Jag ska dit upp själv vecka 34 med farsan och min farbror en vecka och vi är inte några direkta proffs på flugfisket!
Är båt ett måste? (för att fiska där, vi har båtskjuts dit upp!) Svår resp. lättfiskade sträckor... Mest harr eller öring osv...
Många frågor, jag vet. Tänker inte pressa dig på favorit fiske platser, de är roligare att försöka läsa vattnet själv och finna dem. Men lite allmän info är ju alltid bra!
Mvh
Daniel
Om nån annan har lite tips är det bara att skriva så klart!
Kommentera
-
Här är resultatet av denna resa. www.kronos.pixbox.se
Nästa år's resa är redan i planeringsstadiet den bär lite högre upp nästa år så det får bli Heli då.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inläggTjusiga bilder. Ni ser ju ut att ha haft fint fiske.
Det är ett overkligt fint landskap där uppe verkligen. Dramatiskt och ödsligt.
nästa år blir det större inriktning på Rödingen, när vi väl har bestämt vart vi ska det står mellan 2 ställen just nu.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
|
2 svar
217 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()