Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
    Hur högt upp i byskan? själv fiskar jag en hel del från 373an o upp i höjd med Abborrträsk typ. men ja har inte fått nån harr elr öring över 5hg sen dom rev brytarna..Förr brukade man alltid få nån fin
    C&R-sträckan från kilvet. Harr på fluga, öring på spinn. Som svart och vitt. Nån enstaka öring landad på våtfluga. Nån enstaka harr på spinnare. Men som sagt så tror jag det blev sämre där i augusti.
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

• ingen som fiskar nu?? var själv i byskan i helgen hade endast ETT napp. men vattnet var typ som oboy på vissa ställen och den hade tydligen stigit med 30cm på kort tid så de e nog inte så konstigt..
      bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Sista fettefensfisket skedde förra helgen. Dåligt fiske. Vi fiskade i Jokkmokks kommun, ett tiotal harrar totalt med topp på ca halvkilot... Icket en enda öring...

Nu börjar dock gäddan bli på bettet här i hemmatrakten, har kört amatörtrolling nu 3 dagar och fått några snipor. Tappade en stor igår dock. Försökte köra revansch idag, men icket... Kanske imorgon?

Den sjön jag fiskar i är djupet på "trollingsträckan" 5-8 meter. Fiskar med beten på 4-4.5 meters djup. Stora wobbler. Långsamt. Bara å nöta, tror fisket efter gädda bara blir bättre nu de närmsta veckorna...

Kommentera

• Jag hoppas verkligen det blir bättre. Hade årets första bompass igår. Kändes riktigt tungt. Å andra sidan hann jag inte med mer än 2-3 timmars fiske. Men i vanliga fall brukar det resultera i åtminstone 5-6 gäddor och ett gäng abborrar.

Vart dock ett jäkla liv inne vid land just när mörkret föll, men hade varken tiden eller turen på min sida.

Kommentera

• hmmm.... Abborre är det lite sent för känns det som... Men gäddan... Den upplever jag bara blir mer och mer på hugget nu när tempen sjunker? Du fiskar inte för grunt, då?

Kommentera

• Jag tror det till stor del beror på vinden som har ändrat riktning. Blev bra mycket grumligare i vattnet.
              Men efter 3 timmar kan man ju inte säga att fisket är dåligt heller... Kan ju ta ett jäkla tag ibland innan man träffar rätt. Har rätt mycket vatten att söka igenom också.

Kommentera

• Vilket vatten fiskar du i? Jag har inte gått utan nu de sista turerna... Ska precis iväg på lite förmiddagsfiske igen... Resultat får man se snart

Kommentera

• Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                  hmmm.... Abborre är det lite sent för känns det som... Men gäddan... Den upplever jag bara blir mer och mer på hugget nu när tempen sjunker? Du fiskar inte för grunt, då?
                  För sent för Abborre?

Det är nu fisket börjar,

Kommentera

• Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg
                    För sent för Abborre?

Det är nu fisket börjar,
                    Inte vara kaxig nu blöjbytarn Kom till mig och visa om det börjar nu

Kommentera

• Hur är fisket i norrbotten nu? jag var o pimpla i en sjö utanför a-jaur men fick bara småskit. tror dock att ja ahde på en stor sik..
                      bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                      0 svar
                      217 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alexxx
                      av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      202 visningar