För sent för vrakfisk, men snart dags för de nystigna. Kan meddela att Markus precis plockade en Gädda på 5.7kg på fluga. Hemligt vatten i Pite kommun.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..
Collapse
X
-
-
jaha jag trodde det var dom nystigna som man har fiskat nu. Dom 2 som jag har sett har då varit helt blanka
Kommentera
-
Kommentera
-
-
-
-
Vart i Piteälven lämpar det sig för strandfiske egentligen?
Upplever det som att mellan sikfors och älvsbyn är det nästan bara branta sanddyner med en otrevlig rasrisk.. Vill dock minnas att jag fiskade i någon mindre fors mellan runt arnemark och sikfors för kanske 15 år sedan.. minns dock inte så väl, och var mer en exkursion än fiske då jag var ganska ung.
Tänkte dock göra ett försök nu i sommar när jag ska upp och tar gärna emot tips på lämpliga sträckor!
Sen blir det väl en tur upp till något av biflödena.. t.ex Varjisån.. men det är en annan historia
Kul att ni pratar om alterälven.. har fiskat VÄLDIGT mkt i den dom senaste 15-20 åren, framförallt runt holmträsk med omnejd.. verkar dock som att ni förskönar den något.. har en känsla av att fisken har lite svårt att växa till sig ordentligt i älven.. kanske med undantag för Pålsträsk, men så långt upp har jag aldrig fiskat..
Om det är gädda ni söker så kanske porsnäsfjärden vid norrfjärden är bra? Jag har iaf alltid velat prova där.. den är ganska grund och smått igenväxt vilket borde vara ganska lämpligt?
allt gott
Kommentera
-
i Arnemark finns ju struckan(stryckan?) och i sikfors finns det grenforsen och forsen ovanför grenforsen(mer mot tvärån till tror jag)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggi Arnemark finns ju struckan(stryckan?) och i sikfors finns det grenforsen och forsen ovanför grenforsen(mer mot tvärån till tror jag)
Har du fiskat där mkt själv? Det är mest harr som gäller där antar jag?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
217 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx