Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
    Det finns fina ställen i skellefteå också, men krävs lite tid för att lära sig sjöarna Vad har du för båt ?
    Jag har en Båtskär 440 med en Suki 15 4t + elmotor. Intresserad att guida=)?. Annars är du välkommen upp till Piteå för en tur.

Kommentera

Skicka gärna ett PM till mig om vem du är mm , fiskar seriöst mm . Skulle passa mig perfekt med en kontakt i piteå då jag vet av fina "hemliga" ställen där

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
        Roligt att du haft bra fiske. Vad får du på?

Ovanför Lillpite (jag bor där) finns det många ställen så som Kaptensviken, Pello etc etc där det finns ok med gädda. Jag föredrar att fiska från båt och då finns det tyvärr begränsad tillgång till sjösättning.

Det skulle var kul att dra ihop lite Pitebor och fiska en dag. Jag har plats för en i min båt. Någon som känner till bra platser i skärgården?
        Jag får på spinnare, wobbler, poppers.. nästan alla möjliga drag..

Kommentera

Ursprungligen postat av dannemna Visa inlägg
          Jag får på spinnare, wobbler, poppers.. nästan alla möjliga drag..
          Jaha då ÄR det jag som är dålig på fiska

Kommentera

Alterälven går knappt att misslyckas i. Far du från lakafors(!) upp till altersbruk så får du deffenitivt gädda där. Något som fungerar bra är större beten. Då brukar gäddorna inte bli så skadade heller, till skillnad från typ spinnare... Själv fiskar jag med 17-20 cm's jerkbeten eller 30 cm's gummibeten. Gummibetena är kanon + att man sållar nog bort de minsta gäddorna. Handen på hjärtat, vem vill fiska 5 hg's fiskar? :p
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
              Alterälven går knappt att misslyckas i. Far du från lakafors(!) upp till altersbruk så får du deffenitivt gädda där. Något som fungerar bra är större beten. Då brukar gäddorna inte bli så skadade heller, till skillnad från typ spinnare... Själv fiskar jag med 17-20 cm's jerkbeten eller 30 cm's gummibeten. Gummibetena är kanon + att man sållar nog bort de minsta gäddorna. Handen på hjärtat, vem vill fiska 5 hg's fiskar? :p
              Ska prova det. Var kan man sätta ner båten?

Kommentera

Tja, måste du fiska med båt kan du väl sätta i den i Norrfjärden. Men de ställena jag pratar om går ej att båtfiskas. Landfiske för hela slanten. Men det är lönt, jag lovar.

Alltså, trots namnet är Alterälven inte mer än en liten å...
                http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                  Tja, måste du fiska med båt kan du väl sätta i den i Norrfjärden. Men de ställena jag pratar om går ej att båtfiskas. Landfiske för hela slanten. Men det är lönt, jag lovar.

Alltså, trots namnet är Alterälven inte mer än en liten å...
                  Jag vet att det är en å men på många ställen går det med båt och jag trivs bäst i båten då det är lättare att hålla reda på grejorna samt man sitter skönare. Dessutom är det lätt att stå och jerka.

Fixar jag det inte med båt så får jag gå efter stranden.

Kommentera

Ursprungligen postat av dannemna Visa inlägg
                    Storsund? Vägbeskrivning tack! Har iaf varit och fiskat i alterälven idag och det började ganska dåligt med många smågäddor och dom hade dessutom svalt betet rakt ner i halsen!! gissa om man blev lite grinig! Senare på dagen började det gå bättre, fiskade under en bro där det var ganska strömt och där trivdes dom större tydligen.. fick först en på 5 kg och en till på hela 8 kg! Den hade ätit upp sig rejält.. sen efter det hände det inte så mycket bara lite småhugg. Men jag lär fara dit igen senare under veckan eftersom det lär finnas en del monster där och det skulle dessutom inte vara så tråkigt med något fiskesällskap!
                    Hej.
                    Hakar gärna med på tur nån dag. Kan testa sjöarna mot storsund. Dock kärvt med platser att sätta ner båt på. Men vi har haft stor lycka från land. Dock så är vadare nästan ett krav med tanke på att de flesta sjöar är omgivna av myr.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
                      Roligt att du haft bra fiske. Vad får du på?

Ovanför Lillpite (jag bor där) finns det många ställen så som Kaptensviken, Pello etc etc där det finns ok med gädda. Jag föredrar att fiska från båt och då finns det tyvärr begränsad tillgång till sjösättning.

Det skulle var kul att dra ihop lite Pitebor och fiska en dag. Jag har plats för en i min båt. Någon som känner till bra platser i skärgården?

Sjöarna runt kaptensviken hyser bra med gädda. Håller med om begränsad sjösättning av båtar, vi hade med oss en båt en av turerna men aldrig mer. Har aldrig slitit så mycket plastbåt i hela mitt liv =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                      0 svar
                      217 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alexxx
                      av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      202 visningar