Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• haha. det var en 5hg öring han hade hållt väldigt nära kameran och bilden var suddig. så farsan gick på att det var en lax.

Däremot så sa farfar att dom har tagit upp lax och kört upp dom med buss. men han visste inte om dom gör det längre.

Förövrigt halvtaskit fiske i både abmorälven och piteälven nu..
    bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Dom har tidigare kört upp lax ovanför forsen med lastbil men det va ca 5-6år sedan som slutade med det. dock är det på tal igen att börja om med det.

(Min sambos farbror va med och forslade upp laxarna)

Kommentera

• jag har aldrig fått en öring på fluga var isf ska man fara om man vill ha öring på fluga?

Kommentera

• Abmorälven o piteälven e bra
          bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Nån som vet hur fisket är i Varjisån nu?
            bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Det var gode så dött i varjisån förra helgen, bara små...likaså i abmorälven förutom en fin abborre..
              Var ut på älven i måndags också o då vart de bara 2 gädder på kilot..
              bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Fisket har varit segt i hemmavattnen det senaste... Men lite harr går ju alltid att få. Lågvatten och det varma vattnet är inte alltid så bra... Fram emot september är nog fisken mer i stöten igen... Själv ska jag fara till jokkmokks kommun. I den mindre jokkarna tordes nog vattenstånden vara ok med de små regnen som tillfört vatten de närmsta dagarna... Hoppas jag...

Hade fint fiske i byskeälvens övre delar innan varmveckan kom. Inga bjässar men mycket öring 2.5-5hg och harr upp till ca 7hg... På nån nacke landades det flera harrar 5-6hg i löpande band.. Var där några dagar senare, fick endast en 5hg's harr och sen mindre... Det var när varmvädret kom... Abborren däremot har det ju varit kanonfiske på i flera veckor.
                http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

• Hur är fisket i Höträsket? Nån som har koll på hur mycket ädelfisk som släpps ut årligen etc, och hur mycket abborre/gädda finns där?

Värt lägga ut för ett årskort där?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                    Fisket har varit segt i hemmavattnen det senaste... Men lite harr går ju alltid att få. Lågvatten och det varma vattnet är inte alltid så bra... Fram emot september är nog fisken mer i stöten igen... Själv ska jag fara till jokkmokks kommun. I den mindre jokkarna tordes nog vattenstånden vara ok med de små regnen som tillfört vatten de närmsta dagarna... Hoppas jag...

Hade fint fiske i byskeälvens övre delar innan varmveckan kom. Inga bjässar men mycket öring 2.5-5hg och harr upp till ca 7hg... På nån nacke landades det flera harrar 5-6hg i löpande band.. Var där några dagar senare, fick endast en 5hg's harr och sen mindre... Det var när varmvädret kom... Abborren däremot har det ju varit kanonfiske på i flera veckor.
                    Hur högt upp i byskan? själv fiskar jag en hel del från 373an o upp i höjd med Abborrträsk typ. men ja har inte fått nån harr elr öring över 5hg sen dom rev brytarna..Förr brukade man alltid få nån fin
                    bakomkolven.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av lintax Visa inlägg
                      Hur är fisket i Höträsket? Nån som har koll på hur mycket ädelfisk som släpps ut årligen etc, och hur mycket abborre/gädda finns där?

Värt lägga ut för ett årskort där?
                      Jag har då vart där kanske 10ggr i år med båt och endast 2bågar. dock en helvetes massa borre med topp på 8hg och massa gädda med topp på 5.5kg!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      218 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Arvidzone  
                      Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                      0 svar
                      133 visningar
                      0 gillar