Sitter och funderar på en norrlands resa på semestern och undrar vart man ska åka vill kunna lägga i båt så ställen där man kan rampa en 5m styrpulpet skulle va bara. Har även en takbåt man kan ta med om man skulle vilja testa små vatten
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Norrlandsresa tips
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av franzen90 Visa inläggSitter och funderar på en norrlands resa på semestern och undrar vart man ska åka vill kunna lägga i båt så ställen där man kan rampa en 5m styrpulpet skulle va bara. Har även en takbåt man kan ta med om man skulle vilja testa små vattenDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
-
Ursprungligen postat av franzen90 Visa inläggSitter och funderar på en norrlands resa på semestern och undrar vart man ska åka vill kunna lägga i båt så ställen där man kan rampa en 5m styrpulpet skulle va bara. Har även en takbåt man kan ta med om man skulle vilja testa små vatten
Hornavan är ett paradis för sportfiskare.. Här fiskade jag harr och öring i Hemströmmen vid Arjeplog förr. Agliaspinnare och Rapalawobbler var beten som både harren och öringen gillade. Vanlig storlek på öringen var mellan 0,4 kilo och 0,8 kilo. Harren vägde mellan 0,3 kilo och 0,7 kilo.
Det fanns även riktigt stora gäddor i Hornavan utanför Revi (gäddlandet). De allra största gäddorna jag fick vägde 17,5 kilo och 12,2 kilo. En dag fick jag 7 gäddor mellan 4,1 kilo och 12,2 kilo på Päijänne 12 gram silver och Rapala 4 gram silver. En annan dag fick jag 24 gäddor mellan 2,6 kilo och 17,5 kilo (personligt rekord). Utanför Revi var det ljus sandbotten och vasstränder. Det blåste svag nordanvind. Vattentemperaturen var +13,6 gr.C.
Mvh Old Fidrehand, Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2023-06-05, 12:34.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av franzen90 Visa inläggGlömde skriva att vi vill fiska gädda och abborreDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Najad Visa inläggMjo..Norrland..
Västernorrland, Västerbotten, Norrbotten?
Var det det du funderade över?Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Hornavan ligger i Norrbotten o Arjeplogs kommun.
Var det det du funderade över?
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
Han funderar över om trådstartaren har några begränsingar eller om allt från Gävle i söder till Treriksröset i norr är aktuellt.
Räcker dom här gäddorna tror du?
Bilder från fisket i Hornanavan.
Jag vet också att dom har fått fina gäddor i Kamlungeträsket i Kalix älv. Den ligger mellan Kalix-Mojärv i norra delen av Kalix kommun.
Ramp finns tydligen i Mojärv.
Bilder från Kamlungeträsket.
Nu är det bara att TS väljer vars han vill åka.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
221 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx