Tips på fiske efter E10? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på fiske efter E10?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på fiske efter E10?

Hej

Kommer att börja köra regelbundet Luleå - Kiruna. Så jag letar efter ställen där man kan stanna och fiska. Gärna i närheten av E10. inte allt för lång avstickare.
    Tips mottages tacksamt!

Ursprungligen postat av Davbos Visa inlägg
    Hej

Kommer att börja köra regelbundet Luleå - Kiruna. Så jag letar efter ställen där man kan stanna och fiska. Gärna i närheten av E10. inte allt för lång avstickare.
    Tips mottages tacksamt!
    Hej,

Ja, det finns fiskeplatser efter E10 på flera ställen. Du har Kalix älv, Ängesån, Linafallen, m. m. men som du förstår så behöver du fiskekort på alla ställen. Bara om du så ska meta lite abborre till middagen under resans gång.
    Jag är själv boende i Kalix.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Lite högre upp mellan Gällivare och Kiruna har du Skaulo, Svänger du av mot Neitisuando så har du Kaitumälven på höger sida av vägen. Gudomligt fiske där, Du är även massvis med sjöar runt där med väldigt bra fiske.

Lite längre söderut strax norr om Morjärv har du även Räktforsen, Man kan ha väldigt bra Harrfiske där.

Kommentera

Ursprungligen postat av niinmita123 Visa inlägg
        Lite högre upp mellan Gällivare och Kiruna har du Skaulo, Svänger du av mot Neitisuando så har du Kaitumälven på höger sida av vägen. Gudomligt fiske där, Du är även massvis med sjöar runt där med väldigt bra fiske.

Lite längre söderut strax norr om Morjärv har du även Räktforsen, Man kan ha väldigt bra Harrfiske där.
        Tack för tipsen! Har hört att fiskekort numera täcks av friskvårdsbidrag :P jag hoppas att det stämmer för i sommar ska det fiskas!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
        0 svar
        219 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg alexxx
        av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
        2 svar
        202 visningar