Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Samebyar i Arjeplog i nytt projekt om upplåtelsen av jakt och fiske i fjällen.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggMan kan ju hoppas att de får fram en lösning som gynnar allaDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Om samerna har egna skyddade fiskevatten bör de som betalar få möjlighet att fiska med spö i flera av samernas vatten....
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
Hej Isjonsson;
Om samerna har egna skyddade fiskevatten bör de som betalar få möjlighet att fiska med spö i flera av samernas vatten....
Old Firehand
Leif Engström
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Det är ett känsligt ämne.
Som jag har tolkat Girjasdomen från HD så tycker jag att det framgår klart att samerna har rätten på sin sida att bestämma över jakt och fiske.
Mer i ämnet från SVT Nordnytt.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Uppmaning från Moderatorgruppen!
Detta ämne är fritt att diskutera men som nämnts ovan är det också känsligt och det har en tendens att spåra ur så en uppmaning till ALLA som skriver i tråden håll en trevlig och saklig ton, undvik rasistiska antydningar och klyschor så slipper vi radera fler rapporterade inlägg framöver men kom gärna med åsikter och ev lösningar samt fakta.
Hälsningar
Moderatorgruppen
- Gillar 4
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggÄr det någon här som har insyn i projektet och snabbt kan redogöra hur det går?
Hej,
Jag läser Norrbottens-Kurirens webbupplaga varje dag och det har inte kommit ut med något i detta ämne ännu.
Inte i SVT Norrbotten heller.
Här har du länkar till N-K (förkortning) o Svt Nordbotten så att du också kan gå in o läsa.
Jag o frun har egen logg in till N-K så vi kommer åt allt innehåll så då kan jag se om det finns något mer i ämnet.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
216 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx