Det paradoxala är väl att samerna historiskt sett negativt särbehandlats vilket man nu försöker kompensera genom positiv särbehandling. En grundprincip i alla rättsstater är likhet inför lagen. Således en dans på knivens egg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
LST Norrbotten slutar att sälja jakt- och fiskekort inom Girjas
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggBlir ju säkert ännu en billig grej staten lägger pengar på.. 2 år med en kommission på x antal pers..
Finns det inte lite viktigare saker o lägga pengar på i dagens samhälle? Typ skola, sjukvård o äldrevård för o nämna något..
Försvarar inte på något sätt det som hänt historiskt. Det är helt galet.
Men att börja dra i det så lång tid efter.. När det är som det är i samhället..
E ju så man blir litt gråhårig.
Trampar säkert någon på tårna. Men ibland undrar man hur det står till med svea rike.. Och framförallt regeringen..
Hur många miljarder kronor betalas in dit varje år.
Sverige är ju nettobetalare dit.
Beräknad avgift till EU 2020 är 44,5 miljarder kronor.
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggDet paradoxala är väl att samerna historiskt sett negativt särbehandlats vilket man nu försöker kompensera genom positiv särbehandling. En grundprincip i alla rättsstater är likhet inför lagen. Således en dans på knivens egg.
Aldrig i livet.
Sverige är ett rättssäkert land..
https://www.dagensarena.se/innehall/...-varlden-mats/Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Det är bara att Sverige går ur EU i så fall!
Hur många miljarder kronor betalas in dit varje år.
Sverige är ju nettobetalare dit.
Beräknad avgift till EU 2020 är 44,5 miljarder kronor.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggBlir ju säkert ännu en billig grej staten lägger pengar på.. 2 år med en kommission på x antal pers..
Finns det inte lite viktigare saker o lägga pengar på i dagens samhälle? Typ skola, sjukvård o äldrevård för o nämna något..
Försvarar inte på något sätt det som hänt historiskt. Det är helt galet.
Men att börja dra i det så lång tid efter.. När det är som det är i samhället..
E ju så man blir litt gråhårig.
Trampar säkert någon på tårna. Men ibland undrar man hur det står till med svea rike.. Och framförallt regeringen..
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
Fast det är nu levande personer som drabbats av försvenskningen. Nog tror jag en modern demokrati kan kosta på sig att göra upp med gammalt förtryck och vansinne.
Låter kanske hårt och hjärtlöst men är inte menat så.
Snarare menat som att det kanske är bättre att göra något åt det som går att fixa först och sen kratta rent bakgården.
- Gillar 1
Kommentera
-
Nu vet jag inte hur du resonerar riktigt. Men jag tolkar utifrån din tidigare post att du menar att i stället för sanningskommission ska man satsa på skola, sjukvård mm.
Jag är helt övertygad om att det inte är ett motsatts förhållande dem emellan. Utan utrymme finns både för sanningskommission och skola, sjukvård mm.
Att du inte ser värdet är en sak. Däremot tror jag det finns direkt berörda som faktiskt vill ha upprättelse, vilket en sanningskommission sannolikt kan ge. Se det som den upprättelse ett brottsoffer kan få om gärningsmannen fälls i domstol.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
Ikke mig emot!
Det blir mycket sjukvård, äldrevård och skola för ca 44,5 miljarder kronor och mer lär det väl bli nu när England har lämnat EU.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
- Gillar 1
Kommentera
-
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
216 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx