Ursprungligen postat av _Ekman_
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Monstergädda fångad utanför Övertorneå i sjö
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg
Alla ser inte på sportfiske efter gädda på samma sätt, nu kanske det är svårt att forsla bort den gäddan levande från sjön då det verkar vara en liten inplanterad sjö där det inte ska vara gädda alls så i viss mån förstår jag honom men det är synd trots allt.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
Att döda en gädda på 20kg är som att döda en enhörning ifall man såg en, Det finns inget rim och reson att göra det, Jag fiskar inte braxen men hade ja fått en på 7kg hade ja inte dödat den även om "den inte skulle vara där"
De har inte samma förståelse och möjlighet dvs kan inte kroka av vettigt osv.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inläggPratade väldigt kort med fångstmannen på FB. Han ansåg sig skydda ett P&T vatten. Därav klubbningen av denna gädda. Finns en del att undra över gällande fångstmetoden... hur i helvete kan han ha krokat den i ryggen med flugutrustning ? Och att det höll för att drilla in den till båten ?
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
De är nu min tes faller på plats med svandyket och kniven i högsta hugg! Har man lätt flugutrustning säg 4-5# och tafs därefter då drillar man inte in en gädda på 19kg.. svårt att se att man ens bogserar in en död gädda med den utrustningen!
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
De är nu min tes faller på plats med svandyket och kniven i högsta hugg! Har man lätt flugutrustning säg 4-5# och tafs därefter då drillar man inte in en gädda på 19kg.. svårt att se att man ens bogserar in en död gädda med den utrustningen!
Men håller med dig. 19 kg på #4-5 njaaaaa..... krokad i ryggen dessutom, den borde bara kunna vända så går tafsen då han borde haft typ 0.118 längst fram med tanke på fisket han bedrev. Spöt håller säkert då flugspö tål mer än man tror, men Aldrig tafsen så jag tror inte på dettaDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
- Gillar 1
Kommentera
-
Haha nää, bonusfisk på torrfluga har man fått, nån gädda som så fint sitter med en eu12a i läppen, men då snackar vi 3kgs som kämpar bra på ett klass5 spö... någon större med som klippt harren som suttit på, men att drilla in en koloss med den buken, dessutom i ryggfenan är omöjligt... Så stämmer in
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
234 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()