Monstergädda fångad utanför Övertorneå i sjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Monstergädda fångad utanför Övertorneå i sjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg

va? varför i hela helvete gör man så? vart läste du detta? stämmer det behöver killen en lobotomering,
    Alla ser inte på sportfiske efter gädda på samma sätt, nu kanske det är svårt att forsla bort den gäddan levande från sjön då det verkar vara en liten inplanterad sjö där det inte ska vara gädda alls så i viss mån förstår jag honom men det är synd trots allt.

Kommentera

Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg

Alla ser inte på sportfiske efter gädda på samma sätt, nu kanske det är svårt att forsla bort den gäddan levande från sjön då det verkar vara en liten inplanterad sjö där det inte ska vara gädda alls så i viss mån förstår jag honom men det är synd trots allt.
      Att döda en gädda på 20kg är som att döda en enhörning ifall man såg en, Det finns inget rim och reson att göra det, Jag fiskar inte braxen men hade ja fått en på 7kg hade ja inte dödat den även om "den inte skulle vara där"

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg

Att döda en gädda på 20kg är som att döda en enhörning ifall man såg en, Det finns inget rim och reson att göra det, Jag fiskar inte braxen men hade ja fått en på 7kg hade ja inte dödat den även om "den inte skulle vara där"
        Det är med stor sannolikhet en fritidsfiskare dvs en Svensson som fiskar en gång om året och bonkar allt de får.
        De har inte samma förståelse och möjlighet dvs kan inte kroka av vettigt osv.

Kommentera

Pratade väldigt kort med fångstmannen på FB. Han ansåg sig skydda ett P&T vatten. Därav klubbningen av denna gädda. Finns en del att undra över gällande fångstmetoden... hur i helvete kan han ha krokat den i ryggen med flugutrustning ? Och att det höll för att drilla in den till båten ?

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inlägg
              Pratade väldigt kort med fångstmannen på FB. Han ansåg sig skydda ett P&T vatten. Därav klubbningen av denna gädda. Finns en del att undra över gällande fångstmetoden... hur i helvete kan han ha krokat den i ryggen med flugutrustning ? Och att det höll för att drilla in den till båten ?
              De är nu min tes faller på plats med svandyket och kniven i högsta hugg! Har man lätt flugutrustning säg 4-5# och tafs därefter då drillar man inte in en gädda på 19kg.. svårt att se att man ens bogserar in en död gädda med den utrustningen!

Kommentera

Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

De är nu min tes faller på plats med svandyket och kniven i högsta hugg! Har man lätt flugutrustning säg 4-5# och tafs därefter då drillar man inte in en gädda på 19kg.. svårt att se att man ens bogserar in en död gädda med den utrustningen!
                Japp, +1 på den. Something ain't right...och varför göra en story av det om man nu bara ville ha bort gäddan. Då är det ju bara att klubba den, lägga skallen i en myrstack och sedan spika upp skallen på ladugårdsväggen. Det var ju så det gick till på "den gamla goda tiden"....

Kommentera

Eller fångad med fasta redskap och en hittepå historia på det. Skulle inte förvåna det minsta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

Jag har dragit en gädda på 7,9 kg med mina #4 grejor. Men inte långt från att den trasade sönder mina saker. Den kom upp efter en liten stund då den verkade ha gett upp
                    Men håller med dig. 19 kg på #4-5 njaaaaa..... krokad i ryggen dessutom, den borde bara kunna vända så går tafsen då han borde haft typ 0.118 längst fram med tanke på fisket han bedrev. Spöt håller säkert då flugspö tål mer än man tror, men Aldrig tafsen så jag tror inte på detta
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Haha nää, bonusfisk på torrfluga har man fått, nån gädda som så fint sitter med en eu12a i läppen, men då snackar vi 3kgs som kämpar bra på ett klass5 spö... någon större med som klippt harren som suttit på, men att drilla in en koloss med den buken, dessutom i ryggfenan är omöjligt... Så stämmer in

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                      0 svar
                      234 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alexxx
                      av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      214 visningar