Gäddfiske kalixälven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske kalixälven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Se där ja,

Det verkar som en het plats för gäddor av lite större modell, men det finns säkert större i vattensystemet men då är det konsten att få dom till att nappa också.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Tack för alla tips. Vi ska lägga stort fokus på stora beten med tyngder och köra dem längs botten. Vi kommer testa nedanför forsen idag igen, igår var det riktigt trögt men vi tappade en större fisk. Så fisken finns där, så det gäller bara att nöta idag.

Vi tänkte även testa grynnan nedanför forsen vid ön.

Jag återkommer med rapport lite senare

Kommentera

Ursprungligen postat av Joakim1991 Visa inlägg
        Tack för alla tips. Vi ska lägga stort fokus på stora beten med tyngder och köra dem längs botten. Vi kommer testa nedanför forsen idag igen, igår var det riktigt trögt men vi tappade en större fisk. Så fisken finns där, så det gäller bara att nöta idag.

Vi tänkte även testa grynnan nedanför forsen vid ön.

Jag återkommer med rapport lite senare
        Prova sent kvällsfiske i sommarkvällen/natten.

Gör så o med foton.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Hur gick det här då? Belv det någon större gädda på +10 kg el. var det bara pinnar upp till 9,99 kg?

/Stefan

Kommentera

Jag var ute igår och prövade på nattfiske för första gången på riktigt länge. Var ute från 20.30 till 01.30 ungefär och det var bra fart på gäddorna som slog i näckroshaven fram till 23.40~ tiden och sedan blev det bara mer dött för var minut som gick, tillslut var det bara enstaka betesfisk som vakade. Det var inte riktigt det jag hade tänkt mig, med tanke på att det ni skrev om nattfiske.

Det kanske drar igång igen där efter 02.30-tiden igen när det börjar bli ljust igen, men är man hungrig så är man.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
              Jag var ute igår och prövade på nattfiske för första gången på riktigt länge. Var ute från 20.30 till 01.30 ungefär och det var bra fart på gäddorna som slog i näckroshaven fram till 23.40~ tiden och sedan blev det bara mer dött för var minut som gick, tillslut var det bara enstaka betesfisk som vakade. Det var inte riktigt det jag hade tänkt mig, med tanke på att det ni skrev om nattfiske.

Det kanske drar igång igen där efter 02.30-tiden igen när det börjar bli ljust igen, men är man hungrig så är man.

Se där ja! Jag har fått några st under nattfiske förut. Bl. a den på 5 kg som tog efter kl 1 på natten.

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
              2 svar
              218 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Arvidzone  
              Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
              0 svar
              133 visningar
              0 gillar