Fiska Id i norrbotten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska Id i norrbotten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska Id i norrbotten

Hej alla glada fiskare

Jag är bosatt i Norrbotten, Luleå för tillfället och är intresserad av att fiska Id.

Är det någon som känner till några bra platser för detta? Helst med möjlighet att fiska från land då jag ej har tillgång till båt att transportera för tillfället.

Är även intresserad av lite tips i övrigt kring Id, t.ex. när är det generellt sett bra att fiska Id i Norrbotten?

Om någon av någon anledning inte vill avslöja sina hotspots i ett öppet forum så tar jag tacksamt emot PM. Kanske någon som har lust att bjuda med en på Idfiske rent av? Alltid trevligt med nya fiskekamrater.

Om någon som brukar fiska i Norrbotten men inte just efter Id, så kan ni gärna höra av er också om ni behöver fiskesällskap. Annat fiske som intresserar mig är Gäddfiske(Jerkbait, trolling, spinn och mete) Lirkar även en del abborre och gös emellanåt.

Ha det bra.

Finns rätt gott om id i en massa massa vatten här uppe!

Grov id har jag fått i en del vatten här ikring luleå. Oftast har det varit som bifångst då jag fiskat gädda, men, jag har faktiskt fiskat riktat mot id på några få ställen (och då med fluga) och fått bra även på det. Finns några vikar ute i havet nära älvens mynning här i luleå som håller grov id under sommarmånaderna när dom går in i stim och (gissar hära ) betar gräs å sånt??? har då tagit dom på fluga några gånger.

Några ställen som jag vet att folk faktiskt fiskar id aktivt är t ex nedre delen av alterälven ut mot mynningen.
    Nu under våren (inte än kanske dock?) brukar många stå och meta efter id nedströms e4a-bron. Bitvis är det helt knökfullt med id där neråt och ut mot havet när dom stimvis vandrar uppåt för lek (inte för att jag vet nåt om hur/var/när dom riktigt leker men vet däremot att dom vandrar uppåt i stim ). Rätt skoj att vada omkring i det högvattnet som brukar vara och titta på id-stimmen i strömmen, är en del riktigt stora bitar dära en del av dom.

mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
    0 svar
    217 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg alexxx
    av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
    2 svar
    202 visningar