Gädda runt Arjeplog - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda runt Arjeplog

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda runt Arjeplog

Tjena! jag planerar en liten resa i början av juli nästa år till Arjeplog, och undrade lite om gäddfisket (spinn) däromkring. Är det grunt eller djupt som gäller, typ av beten och färger?
    Väldigt tacksam för svar!

Skitfiske på er!

// da p

Ursprungligen postat av piker p Visa inlägg
    Tjena! jag planerar en liten resa i början av juli nästa år till Arjeplog, och undrade lite om gäddfisket (spinn) däromkring. Är det grunt eller djupt som gäller, typ av beten och färger?

Skitfiske på er!

// da p
    Kakel och Revi...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Du var tvungen att skryta lite själv men bra tips.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av piker p Visa inlägg

Skitfiske på er!

// da p
        Det finns väl några färska trådar som du kan ska efter från i år. Jag vet inte hur det har gått men sök under Arjeplog i sökrutan uppe till höger.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

http://www.fiskesnack.com/forum/show...s-g%C3%A4rna!-)

/Stefan

Kommentera

Jag är också intresserad. Planerar en resa vid samma tid nästa sommar. Alla tips är välkomna. Gärna någon med lite insikt i vattentemp och hur gäddans lekperiod ligger där uppe i norr? För det skjuts väl framåt i tiden med senare islossning o.s.v.?
            Om nån ville vara så snäll att ta en enirokarta och markera lite "grovt", vore ju snällt. Även PM. C&R och endast gädda.

Och gärna markeringar där bra båtramper finns, liten båt, men endast 2-hjulsdriven bil!!!
            Senast ändrad av profilnamnet; 2016-08-31, 22:58.

Kommentera

Snor tråden lite! Undrar om en ryds 405 är tillräckligt för att fiska i sjöarna runt arjeplog? Tänker då på uddjaure å hornavan. Hyra båt är svindyrt jämfört med å dra upp min lilla skuta. Är rätt stabil för å vara så liten. Sitter en 15 hästars på. Vet ej hur blåsigt de brukar va där uppe i slutet av juli. Och hyrbåtarna verkar inge rejäla så äre för stormigr för mig borde de ju va för stormigt för dom?
              Senast ändrad av Alltiallo; 2017-06-14, 12:30.

Kommentera

Det är STORA sjöar och vädret växlar snabbt. Bitvis är det jävligt mycket sten ( https://webapp.navionics.com/#boating@8&key=kohrK_~bmB ) vilket kräver en aktiv navigation.
                Sen beror det på hur sjövan du är , hur många ni är i båten osv.

Men förutsatt att ni inte har en överlastad båt, håller järnkoll på prognosen och på var ni är så tror jag det går bra.

Kommentera

Förresten , det kan se ut så här...

Kommentera

Sten är jag van med! Fiskar mkt i färnebofjärden. Den där bilden har jag sett förr å den ger mig panikkänslor. Får ej tag i någon större båt tror jag och ska min fiskesemester bli av wå lär jag ta min båt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Arvidzone  
                    Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                    0 svar
                    132 visningar
                    0 gillar