Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskepolare sökes
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Uthil Visa inläggOk alterälven har jag ej heller fiskat i. Måste prova de också
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
har du inte fiskat i alterälven tycker ja definitivt du ska de om du e sugen på fiska gädda, ja eller id oxå iofs. bra me gädda uppströms!
antar bra id nedströms/mynningen men de e bara baserat på att ja råkat få grov id nåra ggr på jerkbait å stora gäddgummi samt hörsägen från folk ja snackat med under fisketurer.
alterälven är nice tycker jag, den håller fin gädda, även om jag själv personligen aldrig i ärlighetens namn fått nåt över 110cm i den (längsta ja fått där är strax över 105cm).
sen har den fördelen för oss landbundna att den på många partier är så liten att man ändå lätt kommer åt allt! eller lätt å lätt, är väl bitvis rätt snårigt å härjigt att släpa sig fram men lite utmaning ska de väl va ändå!
/peter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Uthil Visa inläggJo harva på är man van vid. Ska försöka åka dit kanske i helgen om de bara slutar blåsa så förbannat.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inläggvädret är helt sinnes...känns som att inte ens ja e galen nog att hålla uppe motivationen speciellt länge idag...
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk[FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Uthil Visa inläggJo harva på är man van vid. Ska försöka åka dit kanske i helgen om de bara slutar blåsa så förbannat.
och, njaaaaa...dagens väder alltså, iaf i morse... fy tusan, pallade inte värst många timmar iofs så åkte ja heller ingenstans vettigt, hade ja tagit mig i kragen å kört å tankat direkt å sen kört upp till alterälven hade ja nog stått ut betydligt bättre...men, nja, vädret var inge nice ida fick lov å hugga av ett litet träd som vält över vägen för å ta mig ut från träsket när ja hade "fiskat klart" (aka frusit klart) för dagen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Uthil Visa inläggHur var fisket under midsommar då.
fiskade bland annat av en vik i luleåälven som periodvis håller rätt mycke gädda och id, dock är det lite beroende på om de är nåt av storlek där eller bara smått (iden verkar dock alltid vara rätt stor), verkar variera en hel del beroende på väder/vind/tid på året gissar jag...
men, de e skoj å fiska i den då det är klart vatten (om det inte stormar) och man kan vada omkring å kolla på fiskarna
Sen hare blivit en del fiske nu under veckan....
måndas alterälven, fick inget på de ställen ja kommit mig å förvänta mig å få fisk på, men, plockade sen på slutet av den dan en hel del schyssta fiskar, speciellt kul var bakom en halvcirkelformad forsnacke där det stod gädda efter gädda och väntade hungrigt, tog ett gäng dära!
tisda gjorde ja ett försök i kalaträsk men gav lite halvt upp nästan direkt för de var så jävla stort å hitta inge vettigt ställe å komma åt från land, fick däremot nåra små slipsar i träsket precis bredvid.
Sen igår blev de lite pitälven på förmiddan där "bakom sågen" där det som blir en smalare kanal mellan småbåtshamnen å ön där, fick ett par mindre gäddor där, men, där är ett sånt ställe där ja ofta tänker att man BORDE ju kunna få nåt stort där trots man står från land??? sen på eftermiddan körde ja EXTREMT oinspirerat lite i höträsket, men, ska sanningen fram så åt ja mest bara lunch å drack kaffe å tog de lugnt där, meeen, kastade såklart ändå vilket resulterade i att ja fick 1 liten en där med...
sen ida så blev de korpträsket, fick ett par st, varav en var av OK storlek (~5kg, lite över troligen) och fick en sjukt snygg gädda med helt galet gul buk där, vilket var skoj. Det som också var skoj var att den största valde å bita i min egen spinnare så, sånt är ju alltid kul!
Imorn vetetusan va de blir, men, nåt blire, nåt snabbt billigt å enkelt tror ja, kanske blir det piteälven bara... får se...
du då??? blev de nå trevligt fiske under midsommar???Senast ändrad av Gädd-jos; 2016-06-30, 18:45.
Kommentera
-
Kalaträsket. De inte långt ifrån mig. Ska ha min båt där. Jodå fiske blev de i en sjö i vb som man kan säga är min privata sjö. Mitt ute i skogen hos min svärfar. Vart två st fruktansvärt fina abbar. Båda kring 8 hekto på spinnare. Sjön där är magisk. Nåt så fruktansvärt och gäddor finns he gott om. Kan säga att denna sjö levererar varje gång. Plus att jag vet att de simmar monster där nere. Hade på två stycken men som slet sig. Den ena bet av betet och tafsen i ett nafs.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk[FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
213 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx