Ursprungligen postat av Uthil
Visa inlägg
Sen, alltså, vissa säsonger (förrförra t ex) har jag ju fiskat mer än nånsin, liksom den säsongen tror jag det var ytterst sällsynt att jag inte fiskade minst 5dar/vecka, så, är bara i vissa perioder och vissa säsonger som det blivit mindre av det goda... haft för mycket jobb, eller varit utan bil, eller bott nånstans knepigt för fiske...
men, i år är väl min plan att ta mig ut så mycket som möjligt! Får väl se exakt vad/hur/hur mycket det blir och på vilket vis, men, nu till en början ser det i alla fall ut som det kommer bli mycket i Piteå, med start till veckan!!!
Så, lassa hemskt gärna på med tips om vettiga/roliga gäddvatten!!! (eller abborre, eller vad som helst egentligen)
Helst inom inte allt för långt avstånd då jag och frugan delar bil... Så, för att jag ens ska ha tillgång till bil så kommer det väl bli så att jag får lov å åka med henne till jobbet, sen tar bilen å drar å fiskar, så måste ju hinna tillbaka igen och plocka upp henne när hon slutar, så, känns då lite smått ovettigt att lägga allt för mycket pengar på bensin om man ändå bara måste vända åter efter bara en kort stund. (Speciellt då det innebär att jag är utan jobb de veckor jag är i Piteå så, är ändå ett sjukt nice privilegium å kunna få dra å fiska medan frugan knegar och sliter!!! Så, jag ser ju helst att det inte kostar skjortan )
Kommentera