Fiskepolare sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Uthil Visa inlägg
    Hehe jag förstår din mening. Nog har man landfiskat mycket i sina dar och precis som du säger så har man varit avis på de som har haft båt. Men nu är de så att jag har skaffat en båt som är sjöduglig men jag vill sätta min lilla touch på den dock så tyvärr kommer den inte läggas i nu i sommar men nästa förhoppningsvis. Ok tråkigt att de har blivit lite mindre fiske för dig under åren. De måste vi ändra på eller hur. ��.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
    Absolut! Mer fiske för alla!!!

Sen, alltså, vissa säsonger (förrförra t ex) har jag ju fiskat mer än nånsin, liksom den säsongen tror jag det var ytterst sällsynt att jag inte fiskade minst 5dar/vecka, så, är bara i vissa perioder och vissa säsonger som det blivit mindre av det goda... haft för mycket jobb, eller varit utan bil, eller bott nånstans knepigt för fiske...

men, i år är väl min plan att ta mig ut så mycket som möjligt! Får väl se exakt vad/hur/hur mycket det blir och på vilket vis, men, nu till en början ser det i alla fall ut som det kommer bli mycket i Piteå, med start till veckan!!!

Så, lassa hemskt gärna på med tips om vettiga/roliga gäddvatten!!! (eller abborre, eller vad som helst egentligen)
    Helst inom inte allt för långt avstånd då jag och frugan delar bil... Så, för att jag ens ska ha tillgång till bil så kommer det väl bli så att jag får lov å åka med henne till jobbet, sen tar bilen å drar å fiskar, så måste ju hinna tillbaka igen och plocka upp henne när hon slutar, så, känns då lite smått ovettigt att lägga allt för mycket pengar på bensin om man ändå bara måste vända åter efter bara en kort stund. (Speciellt då det innebär att jag är utan jobb de veckor jag är i Piteå så, är ändå ett sjukt nice privilegium å kunna få dra å fiska medan frugan knegar och sliter!!! Så, jag ser ju helst att det inte kostar skjortan )
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Vad jobbar du med då. Eftersom du bara ska vara i pite en kort stund

[FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

Kommentera

Vad jobbar du med då. Eftersom du bara ska vara i pite en kort stund

Ja, alltså, jag jobbar som frilansande ljussättare för film/TV/reklam etc, så, som sagt, de veckor jag är i piteå så är det för att jag i övrigt INTE jobbar...
        Men, jag är ju sån att jag hellre är utfattig och ledig för fiske under sommaren så jag tackar ofta nej till många jobb, på gott och ont, under denna tiden. Så, jag lär vara en hel del i piteå under sommaren, och, anledningen till att ja kommer vara där under veckorna är att frugan, och därigenom bilen, finns i piteå under hennes arbetsveckor dära.

Så, jag vet helt enkelt inte exakt hur mycket jag kommer vara i piteå ännu, allt beror på vilka jobb jag eventuellt tackar ja till under sommaren. Än så länge är det endast ~14dar inplanerat arbete för min del så, lär ändå bli en hel del tänker jag.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	706,4 KB
ID:	1781755
          än så länge väldigt svalt intresse från fiskarna (men finns i alla fall nån slags intresse från nån slags vattelevande djur men inget krokat ännu) däremot är i alla fall kaffet varmt än sån länge!

Kommentera

Dessa 4 fick jag igår från den rinnande bäcken som bryter granngården med våran. Den ena på morgonen. Och de tre andra på kvällen. Den första på fluga. De tre andra på mete.

Perfekta stekpanne storlekar. Har som en minimigräns på 20 cm.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]87694[/ATTACH]
              än så länge väldigt svalt intresse från fiskarna (men finns i alla fall nån slags intresse från nån slags vattelevande djur men inget krokat ännu) däremot är i alla fall kaffet varmt än sån länge!
              Vars nånstans är du?

Kommentera

Dessa 4 fick jag igår från den rinnande bäcken som bryter granngården med våran. Den ena på morgonen. Och de tre andra på kvällen. Den första på fluga. De tre andra på mete.

Perfekta stekpanne storlekar. Har som en minimigräns på 20 cm.

Fina bitar 🐟

Kommentera

var ute i höträsket i hortlax ett par timmar! segt fiske men fin dag! hade ca 10 kontakter där alla utom en, möjligen två, gav sken av att vara smått och sen två st gäddor under 2kg som jag lirkade loss medan dom var i vattnet. den enda kontakten som ja uppfattade som stor antingen bara slog till betet eller bet bara i baken på betet men efterlämnade en härlig "bulle" och virvel i vattnet efter sig, det säger ju dock ändå inte riktigt nåt utan det gav mig bara intrycket av större fisk än resten som var smått...

och, riktigt nice jagat i bäcken!!! ser gott ut!!!

Kommentera

I höträsket har jag aldrig fiskat i. Kanske ska fara dit nån dag. Hur är landfisket där.

Kommentera

det är lite sådär, eller, alltså det funkar men båt vore nog att föredra där, härjade runt i såna upp-till-skrevet-vadare igår en del. sen har jag inte fått nåt annat än slipsar där heller. dom ja mötte där somdrog ut me båt tyckte ju dock det såg att stå lite större fisk där dock nen dom fick ju inget heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                      0 svar
                      213 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alexxx
                      av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      197 visningar