Fiskepolare sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepolare sökes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskepolare sökes

    Kanske fel forum, men admin får ta bort om det inte passar.

    Jag letar efter en fiskepolare, sambon vill säger att det räcker med mete på sommarn, men icket för mig, Vill fiska året om.

    Så skulle gärna vilja träffa någon och lära känna, bli kompis, och framför allt en fiskekompis som man delar sitt intresse med.

    Så småningom så blir man bröder i vått o torrt.

    Jag bor i Piteå

    Hör gärna av er.
    Senast ändrad av Uthil; 2016-05-09, 20:34. Anledning: Glömde vars nådonstans jag bor.
    [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

  • #2
    Ett litet tips är att skriva vart i sverige du bor så får du säkert flera svar...

    Kommentera


    • #3
      Du har helt rätt matte 77.

      Fel av mig
      [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

      Kommentera


      • #4
        Kan även vara värt för dig att tillägga typ vad du helst fiskar efter osv!

        Jag är ju inte pite-bo, men, inte så långt därifrån, och, dessutom kommer jag vara i piteå väldigt mycket under sommaren då frun kommer jobba dära samt veckopendla, så, är det så att du vill ha nån med ut på nåt pass så är jag lätt på!!! Bara hojta till, antingen här i tråden, eller på PM, vilket som!

        Så länge det är is-fritt och jag råkar vara ledig så är jag, till 95% säkerhet, ute och fiskar, drar till och med iväg på cykeln om frun är ute med bilen, så, ptja, jag är väl inte helt "vettig" enligt väldigt många normer när det kommer till fiske...

        Mvh
        /peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #5
          Jag försöker fiska efter allt. Gädda abborre. Öring. Röding. Inplanterat. Vars som helst de finns ett battendrag. Har börjat lite ytterst lite att köpa på mig ett lax spö och börja svinga efter lax. Bor ganska nära byske älven

          Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
          [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

          Kommentera


          • #6
            Fiskar även på vintern med både pimpel och angel

            Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
            [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

            Kommentera


            • #7
              Förstår!
              Låter lite som mig då när det gäller valet av fisk att jaga efter... själv är jag nog helt ärligt nöjd så länge jag får stå vid ett vatten och kasta liksom!!! Men, ska jag välja en fisk så är valet lätt, helst av allt blir det gädda (och/eller abborre), harr de gånger ja orkar flugfiska numera.
              Jag hade en lång period av mitt liv, ~15år kanske? då jag körde nästan enbart fluga. Började i barnsben å fiska, kanske som många andra hära, genom å meta åsså spinn med farsans Abumatic , långt senare blev det som sagt en lång period av nästan uteslutande flugfiske, men, senaste åren har det egentligen nästan bara blivit spinnfiske.

              Vinterfisket är dock inte min passion får jag lov å erkänna... vinter öht är väl inte egentligen nåt för mig... men, visst, händer väl att jag pimplar, men, nu var det flera flera år sen jag orkade ut, har nog inte ens några pimpelgrejer längre, kanske ligger lite nere hos morsan å farsan visserligen, men, som sagt, inget jag kämpar för att få göra, inte som fisket i öppet vatten, dit ut tar jag mig alltid så fort chans ges!
              https://www.facebook.com/OKspinners/

              Kommentera


              • #8
                Vars nånstans brukar du fiska då. Vintern är roligare på de viset att man kan angla efter storgädda och även ädelfisk

                Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
                [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Uthil Visa inlägg
                  Vars nånstans brukar du fiska då. Vintern är roligare på de viset att man kan angla efter storgädda och även ädelfisk

                  Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
                  Brukar bli väldigt olika var jag fiskar, mycket utifrån förutsättningar ja råkar ha för tillfället, typ i fjol blev det nästan inget fiske alls, inte i sverige iaf, i förrfjol blev det väldigt mycket fiske långt uppströms alterälven, nån säsong innan har det varit väldigt mycket råneälven efter gädda, nån annan säsong har det varit råneälven efter harr, osv osv...

                  Jag tar å fiskar typ var som helst, så länge det är öppet vatten och jag har möjligheten liksom. Nu i år lär det väl troligen bli mycket ikring piteå (beroende på hur det börjar se ut för mig med jobb och sånt) pga jag kommer vara en hel del i piteå under sommaren med start till veckan. Annars lite olika, som sagt, vad jag än har chansen till utifrån förutsättningarna. Har jag t ex inte bil för tillfället så kan ja ju tvinga iväg mig själv på cykel ner till älven, även om man kommer dit trött, svettig å less efter ~30min cyklande, så glömmer man ju fort det så fort man får börja kasta liksom

                  Däremot är det väl så att man hade mått bra av en båt av nåt slag rätt ofta känner jag, många vatten man aldrig kommer åt där man hade velat. Även om jag ju är både van och gillar landfisket (uppenbarligen) så blir man ibland sjukt avis på folk me båt!
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • #10
                    Hehe jag förstår din mening. Nog har man landfiskat mycket i sina dar och precis som du säger så har man varit avis på de som har haft båt. Men nu är de så att jag har skaffat en båt som är sjöduglig men jag vill sätta min lilla touch på den dock så tyvärr kommer den inte läggas i nu i sommar men nästa förhoppningsvis. Ok tråkigt att de har blivit lite mindre fiske för dig under åren. De måste vi ändra på eller hur. 😊.

                    Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
                    [FONT="Comic Sans MS"]Thats all for now folks...[/FONT]

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                    0 svar
                    207 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg alexxx
                    av alexxx
                     
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    2 svar
                    187 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Arvidzone  
                    Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
                    0 svar
                    100 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benbom
                    av Benbom
                     
                    Startad av Gäddfiskarn001, 2024-06-01, 00:15
                    0 svar
                    131 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gäddfiskarn001  
                    Arbetar...
                    X