Havsöringsfiske i Luleå Skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsfiske i Luleå Skärgård

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöringsfiske i Luleå Skärgård

-jag och några kompisar har en längre tid surrat om det totalt obefintliga riktade Havsöringsfisket i Luleå Skärgård och till helgen så ska vi ta en 6 meters båt på släp bakom en större båt som vi ankrar upp och sedan gör vi turer ut till grynnor och öar som vi kan tro kan ge napp och det blir trolling och bombardafiske lite här och där och detta tror jag ska bli intressant.
    En bekant har varit ute i Luleå Skärgård ett par år och trollat HÖ och fått bra om hans omdömme är att dom ser ut som Julgrisar
    -uppdatering kommer till helgen

Låter intressant! Själv har jag bara fått en Hö i Luleå skärgård, på trolling med liten rapala mellan Altappen och Hertsölandet. Men de finns ju där, bara att besöka yrkesfiskarnas försäljning av fisk i hamnarna så kan man ju få se vilka fina Hö där finns!

Kommentera

Spännande! Jag fuskar ju lite när jag tar dem i älven när de börjar närma sig Boden. :-) Helt klart mer sport att hitta öringen ute i skärgården. Skitfiske!

Kommentera

Åh vad kul! Jag åker till Luleå på fredag Ska umgås och även fiska lite med min kusin, men vi hade tänkt oss Hertsöträsket... Vad tror du om det?
        Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

Mkt intressant, har stuga ute i Lule skärgård men har inte provat jaga HÖ. Ska följa den här tråden med stort intresse

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
            -jag och några kompisar har en längre tid surrat om det totalt obefintliga riktade Havsöringsfisket i Luleå Skärgård och till helgen så ska vi ta en 6 meters båt på släp bakom en större båt som vi ankrar upp och sedan gör vi turer ut till grynnor och öar som vi kan tro kan ge napp och det blir trolling och bombardafiske lite här och där och detta tror jag ska bli intressant.
            En bekant har varit ute i Luleå Skärgård ett par år och trollat HÖ och fått bra om hans omdömme är att dom ser ut som Julgrisar
            -uppdatering kommer till helgen
            Hur gick det hära???
            Inte för att jag är någon havsöringsfiskare, har ingen båt heller, och föredrar helt ärligt fiske efter gäddor , men, som luleåbo är det ju klart intressant att höra om saker som händer i närvattnen liksom!

Så, blev det några Julgrisar?
            https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
            0 svar
            210 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg alexxx
            av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
            2 svar
            192 visningar