Kajakfiskare i krokarna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajakfiskare i krokarna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Härligt! Nu kan man inte direkt klaga på vädret heller. Vad är det för ekolod du använder och hur har du löst givarfästet? Har inte hunnit gräva fram något själv, men funderat på Lowrance Elite 3 för dryga tusenlappen. Tyvärr kostar då RAM fästet och deras givararm kring 1500

Kommentera

Hej! Kul att det finns fler här uppe som fiskar från kajak! En kajakträff på enklaste sätt någon fin eftermiddag/kväll hade kanske varit nått? Ang frågan om givarfäste, så är ju RAMs absolut bäst. Har provat både sugkopp, genomskrovsmonetring och portabelt givarfäste. Annars har jag ett portabelt givarfäste till salu. ///simon

Kommentera

Ursprungligen postat av SimonAlexis Visa inlägg
        Hej! Kul att det finns fler här uppe som fiskar från kajak! En kajakträff på enklaste sätt någon fin eftermiddag/kväll hade kanske varit nått? Ang frågan om givarfäste, så är ju RAMs absolut bäst. Har provat både sugkopp, genomskrovsmonetring och portabelt givarfäste. Annars har jag ett portabelt givarfäste till salu. ///simon
        Hade varit grymt! Var i stan fiskar du? RAM kostar en hel del, men är ju av bra kvalitet. RAM Transducer mount och deras fäste för ekolod kommer inhandlas

Kommentera

Jag fiskar en del gädda från kajak i luleåtrakten också. Men använder mig inte av någon fiskekajak utan brukar dra runt i en polobåt. (Vilket direkt medför att sträckorna inte blir så långa då polokajaker inte är några fartvidunder). Har funderat på en riktig så man får ordentligt ryggstöd och förvaring till utrustning men platsbrist för förvaring av kajaken har fått mig att avstå. Ibland viss charm med att allting inte är så optimalt också .

Mest hållit till vid kusten och de grunda vikarna på vårarna, sen har det blivit nån enstaka tur i implanteringssjöar senare under sommaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Malx Visa inlägg
            Jag fiskar en del gädda från kajak i luleåtrakten också. Men använder mig inte av någon fiskekajak utan brukar dra runt i en polobåt. (Vilket direkt medför att sträckorna inte blir så långa då polokajaker inte är några fartvidunder). Har funderat på en riktig så man får ordentligt ryggstöd och förvaring till utrustning men platsbrist för förvaring av kajaken har fått mig att avstå. Ibland viss charm med att allting inte är så optimalt också .

Mest hållit till vid kusten och de grunda vikarna på vårarna, sen har det blivit nån enstaka tur i implanteringssjöar senare under sommaren.
            Det som funkar, funkar ju även om det kanske inte är tänkt till just det ändamålet. Jag var ute sist med en polare som paddlade kanadensare och de gick skit bra. Han klagade lite på att han inte hade ryggstöd medan jag själv satt skönt som om jag suttit i en skön fåtölj hemma. Och visst, en viss charm var det att fiska ensam i en äldre kanadensare med indian stuk

Point65 har delbara kajaker för dem som har dåligt med förvaringsutrymme. Team Sportia i Luleå säljer Point65, vet dock inte om dem har inne just delbara modeller, men kanske värt en kik..

Kommentera

Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
              Hade varit grymt! Var i stan fiskar du? RAM kostar en hel del, men är ju av bra kvalitet. RAM Transducer mount och deras fäste för ekolod kommer inhandlas
              Fiskar mest i älven, men har även några sjöar som är perfekta för kajakfiske.
              Jag kan nästa vilken kväll som helst. När kör vi? Vilka ska med??
              ///simon

Kommentera

Äger för närvarande ingen bil utan kör sambons och då har jag inget takräcke, så har lite svårt att förflytta kajaken.. Men har ni vägarna förbi Brändön är det en annan femma

Kommentera

Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
                  Point65 har delbara kajaker för dem som har dåligt med förvaringsutrymme. Team Sportia i Luleå säljer Point65, vet dock inte om dem har inne just delbara modeller, men kanske värt en kik..
                  Nu saknar jag volymplats lika mycket som längdplats så delbar kajak hade inte löst problemet .

I Stockholm just denna vecka men helt klart sugen att hänga på nån kväll senare om det passar. Jag kör enklare SUV med takräcke, inköpt just för dylika äventyr så kan hämta upp nån extra som har transportproblem.

Kommentera

Men hur ser tisdag eller onsdagkväll nästa vecka ut för folket?

Kommentera

Ursprungligen postat av SimonAlexis Visa inlägg
                      Men hur ser tisdag eller onsdagkväll nästa vecka ut för folket?
                      Kan nog funka, vet du något bra ställe? Trist att behöva jobba imorgon, är nära nog spegelblankt här nu

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
                      0 svar
                      217 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg alexxx
                      av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      2 svar
                      202 visningar