Härligt! Nu kan man inte direkt klaga på vädret heller. Vad är det för ekolod du använder och hur har du löst givarfästet? Har inte hunnit gräva fram något själv, men funderat på Lowrance Elite 3 för dryga tusenlappen. Tyvärr kostar då RAM fästet och deras givararm kring 1500
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kajakfiskare i krokarna?
Collapse
X
-
Hej! Kul att det finns fler här uppe som fiskar från kajak! En kajakträff på enklaste sätt någon fin eftermiddag/kväll hade kanske varit nått? Ang frågan om givarfäste, så är ju RAMs absolut bäst. Har provat både sugkopp, genomskrovsmonetring och portabelt givarfäste. Annars har jag ett portabelt givarfäste till salu. ///simon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimonAlexis Visa inläggHej! Kul att det finns fler här uppe som fiskar från kajak! En kajakträff på enklaste sätt någon fin eftermiddag/kväll hade kanske varit nått? Ang frågan om givarfäste, så är ju RAMs absolut bäst. Har provat både sugkopp, genomskrovsmonetring och portabelt givarfäste. Annars har jag ett portabelt givarfäste till salu. ///simon
Kommentera
-
Jag fiskar en del gädda från kajak i luleåtrakten också. Men använder mig inte av någon fiskekajak utan brukar dra runt i en polobåt. (Vilket direkt medför att sträckorna inte blir så långa då polokajaker inte är några fartvidunder). Har funderat på en riktig så man får ordentligt ryggstöd och förvaring till utrustning men platsbrist för förvaring av kajaken har fått mig att avstå. Ibland viss charm med att allting inte är så optimalt också .
Mest hållit till vid kusten och de grunda vikarna på vårarna, sen har det blivit nån enstaka tur i implanteringssjöar senare under sommaren.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Malx Visa inläggJag fiskar en del gädda från kajak i luleåtrakten också. Men använder mig inte av någon fiskekajak utan brukar dra runt i en polobåt. (Vilket direkt medför att sträckorna inte blir så långa då polokajaker inte är några fartvidunder). Har funderat på en riktig så man får ordentligt ryggstöd och förvaring till utrustning men platsbrist för förvaring av kajaken har fått mig att avstå. Ibland viss charm med att allting inte är så optimalt också .
Mest hållit till vid kusten och de grunda vikarna på vårarna, sen har det blivit nån enstaka tur i implanteringssjöar senare under sommaren.
Point65 har delbara kajaker för dem som har dåligt med förvaringsutrymme. Team Sportia i Luleå säljer Point65, vet dock inte om dem har inne just delbara modeller, men kanske värt en kik..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av outkaszt Visa inläggHade varit grymt! Var i stan fiskar du? RAM kostar en hel del, men är ju av bra kvalitet. RAM Transducer mount och deras fäste för ekolod kommer inhandlas
Jag kan nästa vilken kväll som helst. När kör vi? Vilka ska med??
///simon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av outkaszt Visa inläggPoint65 har delbara kajaker för dem som har dåligt med förvaringsutrymme. Team Sportia i Luleå säljer Point65, vet dock inte om dem har inne just delbara modeller, men kanske värt en kik..
I Stockholm just denna vecka men helt klart sugen att hänga på nån kväll senare om det passar. Jag kör enklare SUV med takräcke, inköpt just för dylika äventyr så kan hämta upp nån extra som har transportproblem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimonAlexis Visa inläggMen hur ser tisdag eller onsdagkväll nästa vecka ut för folket?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
|
0 svar
217 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av alexxx