Jockfall, Matkakoski eller något annat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jockfall, Matkakoski eller något annat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jockfall, Matkakoski eller något annat?

Jag kommer ha möjligheten att spendera en fiskehelg uppe i Norrbotten med utgångsläge Överkalix den kommande helgen. Vi snackar lördag morgon till söndag kväll. Är väl beredd att köra en 15-20 mil och undrar nu var är det störst chans att få sig en lax. Är lite folkskygg av mig så föredrar folktomma platser så jag misstänker att varken Matkakoski eller Jockfall är rätt för mig. Finns det bra områden t.ex. nedanför Jockfall där det är mindre folk?

Fiskar från land med spinnutrustning.

Ängesån, kan det vara nåt vid denna tidpunkt eller är det för tidigt? Någon som har koll hur det ser ut där nu?

Kommentera

Ängesån!
      Hela sträckan från Tvärån -Linafallet. Mindre folk på den östra sidan då det är lite längre att gå ned till älven. Platser att nämna är Utterforsen (fiskas bäst från västra sidan). Sistkost (bra fiske på båda sidor dock alltid folk på nacken på östra sidan men men det går mkt bra att fiska nacken från västra med spinn). Årforsen (bra fiske båda sidor).

Skitfiske
      I näst kast så .....

Kommentera

Körde idag en hel dags fiske längst Ängesån, från ca 8 på morgonen till 8 på kvällen. Fiskade främst i Sistkost- och Årforsen. Fick endast en gädda där. Testade även längre ner, nämligen i Långforsen, där landade jag en skaplig öring. Tre bortkastade drag hamnade på minuskontot.

Var väldigt lite folk längst älven, såg ingen annan innan 16-snåret då det dök upp ett par tre andra fiskare.

Jag undrar om det kan vara så att laxen ännu inte kommit till dessa delar ännu?

Hursomhelst mycket trevlig dag med fint väder och en vacker älv med vackra forsar. Blir nog återbesök om inte i år så nästa.

Kommentera

Är det möjligt att fiska lax i Ängesån vid denna tidpunkt? Finns det nån lax där? Hugger laxen nu?

Jag är laxnybörjare så har inte så bra koll på laxens beteende.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
          0 svar
          217 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg alexxx
          av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
          2 svar
          202 visningar