Isfiske Luleå med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiske Luleå med omnejd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isfiske Luleå med omnejd

Tjena!

Jag tänkte bege mig ut för att isfiska i helgen, och som nyinflyttad i Luleå så har jag inte så bra koll på fiskevatten här omkring. Fiskar helst ädelfisk, men allt bra fiske är såklart av intresse, så om någon av er har något bra ställe ni vill dela med er av, så skulle det uppskattas innerligt! // Jens

hej jens

tyvärr finns det inte mycket till isar längre runt luleå
    men vatten häromkring är väl för det mesta abborre/gädda men det finns en del p&t vatten t.ex. Hertsöträsket och om du har bil så kan jag varmt rekommendera stora stenträsket och lillbrännträsket. i lillbrännträsket går det monster till rödingar.
    stora stenträsket är en bit ovanför råneå och innehåller öring röding och regnbåge.
    lillbrännträsket ligger i sjulsmark men du kan gå in på wildmarkssopen de kan berätta mer tror jag.

skitfiske på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av p0mpe Visa inlägg
      hej jens

tyvärr finns det inte mycket till isar längre runt luleå
      men vatten häromkring är väl för det mesta abborre/gädda men det finns en del p&t vatten t.ex. Hertsöträsket och om du har bil så kan jag varmt rekommendera stora stenträsket och lillbrännträsket. i lillbrännträsket går det monster till rödingar.
      stora stenträsket är en bit ovanför råneå och innehåller öring röding och regnbåge.
      lillbrännträsket ligger i sjulsmark men du kan gå in på wildmarkssopen de kan berätta mer tror jag.

skitfiske på dig!

Hej Arvid, och tack för svar!

Har varit runt och provat en del isar i vinter, samt lite tjärnar och sjöar under hösten. Har testat allt du nämnde, drog en röding på 2kg i Lillbrännsträsket under isfiskepremiären. Nu rycker det i flugarmen, och ska faktiskt ut ikväll och testa någonstans. Vet dock inte vart…hör av dig om du har något bra ställe du vet har öppet för fiske, alternativt något ställe där det kan vara bra fiske den här tiden på året!

Tack på förhand!
      Simma lugnt// Jens

Kommentera

snyggt med 2 kilosen och om du vill fiska fluga så kan jag rekommendera att du prövar i stora stenträsket då du kan låna båt gratis så det är ganska lätt att ta sig ut dit dom står eller om du kan ta dig till piteå så har du tre sjöar som ligger i svensbyn en heter vitsjön tror jag. där finns det en flugfiskesjö, har fått mycket fisk i den sjön.
        om du vill ha information så har dom en hemsida tror jag eller så kan du gå in på fritid och vildmarksliv i bergsviken
        hoppas det går bra.

skitfiske på dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
        0 svar
        217 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg alexxx
        av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
        2 svar
        202 visningar