Pimpel kring luleå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpel kring luleå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpel kring luleå

Går på ltu och har precis kommit igång med fisket här uppe, men har bara pimplat abborre i södra hamn.

När det gäller just södra hamn har jag bara fiskat där alla andra fiskar och jag får otroligt liten fisk. En av de femtio jag fångat överskrider hektot skulle jag tippa. Varje helg sitter det ju minst 10 pers och pimplar, alla dessa kan ju knappast fiska 50 grams abborrar. Hur får man de större?

Sen undrar jag lite om de finns fler vatten där det ska va bra som man kan nå från den lokala bussen? Saknar bil så kommer inte så långt. Kan tänka mig att pimpla det mesta förutom P&T

Södra hamn är väl inget kanonställe för grov abborre men nog brukar man kunna få mer än en av 50 över ett hekto. Efter 20-30 stycken brukar man oftast kunna ha en skaplig hög med stekpannefiskar, dock sällan några långt över 3 hekto. Testa lite andra blänken/pirkar och krokar så kanske du hittar några större. Flytta inte i onödan så länge det nappar, dom stora kommer sällan upp flera stycken efter varandra utan oftare mitt i ett stim med tusenbröder, kanske just för att är så många såna
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Jo var ute idag och fick betydligt bättre, hälften över hektot och största på över strax 2 hekto.

Har du några tips på vars kring luleå man finner grov abborre? Eller något annat pimpel som erbjuder fiskar över tre hekto.

Kommentera

Furufjärden är ju ett känt ställe men det blir nog svårt utan bil. Bäst är väl längre ut i skärgården senare under vårvintern men de är också svårt utan bil.

Kommentera

En av dom som jobbar på wildmarksshopen sa att man skulle kunna pimpla sik utan för tyskmagasinet i Karlshäll, är det något du provat eller vet något om?

Kommentera

Låter spännande men jag har ingen som helst erfarenhet sikpimpel, om du provar så berätta hur det gick.

Kommentera

Jo får blir en rapport på det, men det lär nog inte bli av för än tidigast början av april.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
              0 svar
              217 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg alexxx
              av alexxx

Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
              2 svar
              202 visningar