Fiske utan båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske utan båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske utan båt

    Hej,

    Är ganska så ny här i Växjö gällande fiske så jag undrar om det är någon som kan tipsa mig ett några ställen där jag kan fiska gädda/gös/abborre utan båt. Vet att det e svårt att få gös från land...

    Om det är någon som har plats över i nån båt när ni skall ut å fiska så hänger jag gärna med!

    //Oscar

  • #2
    Tjena Oscar! Är det bara i växjö du fiskar?? Hör av dig om du vill fiska i Ljungby// Tobe
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Tjena. Är också relativt nyinflyttad i Växjö och känner ingen som är sugen på att fiska här i trakten, kommer eventuellt få låna en båt när jag vill i södra bergundasjön i sommar, så tanken är att fiska vertikalt och kanske trolla lite någon kväll, lite drygt att ro bara.

      Kommentera


      • #4
        Skulle du vara sugen så skicka ett PM.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av rocknroll Visa inlägg
          Tjena Oscar! Är det bara i växjö du fiskar?? Hör av dig om du vill fiska i Ljungby// Tobe

          Hur är det i Ljungby med fiske från land då? Finns det något ställe du kan stå och kasta från?
          Tänker mest på någon lite mindre sjö eller liknande

          Kommentera


          • #6
            Lagan rinner igenom Ljungby så det finna fina möjligheter att fiska, annars finns det ett fler tal sjöar inom 1-2 mil från Ljungby med kanon fiske.


            Stefan

            Kommentera


            • #7
              Har spenderat väldigt mycket tid i både Madsjön och Vederslövssjön utanför Växjö eftersom jag är uppvuxen i trakterna.
              Madsjön kan ge riktigt fin abborre och gädda, även från land! Dock har jag inte tillgång till båt.
              Vederslöv har också gett en del fina gäddor och gösar under åren och abborrfisket har blivit bättre. Har båt så är det nån som vill åka ut en fin kväll så är det bara höra av sig!

              Kommentera


              • #8
                Fiskat mycket från land i helgasjön. Utåt helgö brukar man kunna ta finare gäddor från land. Bara kört Jerkbait

                Kommentera


                • #9
                  Växjösjön håller fint gädd- & gösbestånd. Funkar alldeles utmärkt att fiska från land.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av TobiasHåkansson Visa inlägg
                    Växjösjön håller fint gädd- & gösbestånd. Funkar alldeles utmärkt att fiska från land.
                    Ursprungligen postat av Esson86 Visa inlägg
                    Fiskat mycket från land i helgasjön. Utåt helgö brukar man kunna ta finare gäddor från land. Bara kört Jerkbait
                    Några tips på var kring dom sjöarna man kan ställa sig då?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X