Möckeln älmhult - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Möckeln älmhult

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nej, det är sant. De ser ju VERKLIGEN ut som fiskarna som tog upp gösen, la den varsamt på sin avkrokningsmatta och krokade av. Sedan säckades den samtidigt som man for in till hamnen, knäppte ett par snabba bilder och lät den gå tillbaka. Eller?
    Om det mot förmodan skulle vara så, lovar jag att be om ursäkt på mina bara knän.

Förstör synen på C&R? Utveckla gärna.
    När en gös på 9.1 kg bonkas ur ens hemmavatten blir man irriterad. Inte så konstigt va?

Kommentera

Ursprungligen postat av J_P Visa inlägg
      Förstör synen på C&R? Utveckla gärna.
      När en gös på 9.1 kg bonkas ur ens hemmavatten blir man irriterad. Inte så konstigt va?
      Är det inte bättre att skita i att skriva hatiska inlägg INNAN du vet hur det ligger till, istället för att be om ursäkt efteråt?

När folk som av någon anledning sällan utför c&r i sitt fiske läser hur de själva eller andra blir påhoppade utan att det finns något enda bevis för att fisken faktiskt blivit dödad så kommer de inte att ta c&r till sig i fortsättningen. Det förstår vem som helst med lite vett och förstående hur människor fungerar.

Bilden visar 3 personer som håller i en Gös, ingen mer än dessa 3 personer vet om fisken togs in till land för vägning levande eller inte.
      Men direkt så förutsätter flera stycken att fisken dödats och de börjar skriva arga inlägg.
      Skulle nu fisken vara dödad så är det beklagligt, men du och någon till har utan orsak börjat visa sitt hat mot detta uppträdande innan killen ens fått svara på ifall fisken släpptes tillbaks eller inte.

Kommentera

Hatiska?
        Jag frågade hur fan man kunde klubba en sådan stor fisk. Dra inte på för stora växlar nu.

Både du och jag är ganska säkra på att den fisken inte lever..

Kommentera

Enl artikel i Smålandsposten idag, så skall gösen bli till familjemiddag.
          Så man får väl då antaga att man dödat fisken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sydkraftaren Visa inlägg
            Enl artikel i Smålandsposten idag, så skall gösen bli till familjemiddag.
            Så man får väl då antaga att man dödat fisken.
            Ja, det var inte så oväntat.

Familjemiddag...herregud. Kan ju försörja ett halvt land med den fisken.

Kommentera

Å andra sidan finns det inte så mycket folk i Danmark, så det räcker förmodligen till alla om man inte äter för stora portioner

Kommentera

Låt grabben glädjas av att han fångat en drömfisk!!
                Låter som det är mycket avundsjuka i era kommentarer ni har säkert med klubbat gösar innan ni blev så medvetna om fisk och fisket.
                Lägg er energi på att få väck revfisket istället och nätfisket!!!
                Där tas mycket och stor fisk kan jag lova.

Grattis Victor till en drömgös!

Mvh Martin http://www.teamdiablo.5min.se/

Kommentera

Martin, du har rätt vad gäller att alla i början av sin fiskekarriär klubbat en stor fisk. Men det tar likväl emot när man ser detta..

Det handlar dock inte om avundsjuka. Hade personerna släppt i fisken hade jag varit riktig glad, både för deras skull och för att en sån fisk simmar vidare i och kan fångas igen.

Vad gäller rev- och nätfiske så har jag lagt väldigt mycket energi. Har varit i kontakt med ordförande och andra från FVO flera gånger. Dessvärre består själva FVO:t till stor del av revfiskande gubbar som är lite väl bakåtsträvande. Däremot har jag förhoppningar om ett maxmått på 70 alt. 75 cm på gös inom något år..

/Johan

Kommentera

ang. den stora gösen!

Jag håller helt med kungjerk i detta fallet faktiskt. fiskar sjukt mycket i möckeln och vill få igång den till en gössjö av rang men så länge det finns 1000000000000 1kg gösar kommer detta inte bli av. Jag har förståelse för de tre fiskarna att de tog upp gösen, för är man inte sportfiskare och itne tar så mycket fisk annars... jag menar, tänk efter när ni var små och fiskade? tog ni inte upp det mesta ni fick?(eftersom ni troligtvis inte fick så mycket just då?) och btw.. hur många fritidsfiskare har utrustning för c&r?? troligtvis var den redan så illa behandlad efter avkrokning och efter att ha varit uppe över ytan för att överleva ändå.. så tänk efter lite innan det gnälls.. alla lägger inte flera tusenlappar för att sätta tillbaka fisk vid fritidsfiske. då tar man det man får punkt slut.
                    Och som jag sa.. jag är inte fritidsfiskare men man måste ha förståelse j_P.

MVH Daniel

Kommentera

Jag är väldigt intresserad av Möckeln, men tyvärr verkar de flesta bara ha negativa erfarenheter av sjön. Ingen har skrivit här sedan 2010, är det fortfarande så som det hittills har beskrivits? Att gösen har konkurerat ut all annan fisk och att den gös man fångar inte har någon märkvärdig storlek?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X