Bolmen i april - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bolmen i april

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bolmen i april

Tjena!
    Ska en helg till sjön Bolmen i april nästa år och utgår från västra Bolmsö. Någon med erfarenhet av Bolmen som har något att tipsa om vad man bör satsa på?
    Gädda går ju alltid att kasta efter utanför lekvikar osv men hur ser gösfisket t.ex ut vid denna tid? Läge att jigga efter dem på grynnor?
    Finns bara sjökorten att köpa i pappersformat och hur detaljerade är de?
    Många frågor nu ser jag, men har som sagt inte fiskat i sjön tidigare och söker lite inspiration och idéer.

Hej, angående sjökort så finns det till garmin, och numera också till lowrance/eagle.
    Både digitalt och papperskort är detaljerade.
    Gädda= svårt i april, dock så riktigt bra i maj/juni.
    Gös= fiskas på 6-3 meter, en lätt blyad shadrap fungerar perfekt!
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Tack för svar catchandreleasern.
      Blir nog till att införskaffa sig sjökort och leta upp lite trevliga kanter på 3-6 m och jigga efter gös. var det trolling du menade?
      Är själv hursom inte så mycket för trolling och vi har jag vad jag förstår enbart tillgång till eka utan motor

Kommentera

Lyfter Bolmentråden igen.
        Någon som fiskat där nyligen och är isen avsmält?

Kommentera

Isen, och vattentemperaturen ligger ju 1 månad efter nu.
          Isen ligger fortfarande men går upp närsom helst.
          Iom det kalla vattnet har du bra läge på gädda nu direkt efter islossningen.
          Feta wobblers är bra att släpa efter båten.
          Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Tack för snabbt svar catchandreleasern.
            Så isen ligger än...hoppas den är borta tills nästa helg (16-18:e). Låter som det blir till att söka efter gädda i branterna kring södervända potentiella lekvikar om isen precis har släppt. För det bara ska den göra tills dess tycker jag. Gös och trolling tror jag vi skippar i brist av ekolod.
            Har du lust får du gärna lägga in meddelande i tråden när isen gått upp.

Kommentera

Så var helgen på Bolmsö avklarad. Lite väl jobbig vind när man bara har eka med åror att tillgå. Har fått bra träning av rodd i motvinden.
              Lyckades jigga upp en gös på kilot och en gädda på 2 kg (gul relax storlek 6). Min polare tappade en fin gädda på ca 7 kg. Annars var det stendött. Nu kom vi iof inte åt de platser vi hade tänkt pga den hårda vinden och vågorna. Men trevlig helg var det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X