Bra gäddfiske sjöar nära Ljungby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra gäddfiske sjöar nära Ljungby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra gäddfiske sjöar nära Ljungby

Tjena allihopa.

Undrar om någon har bra tips vart man kan fiska gädda runt Ljungby/Växjö området samt tips på var man kan hyra båt med motor.
    Föredrar att fiska med spinn/jerk och wobblers samt trolling.
    Bor i Malmö och har svärföräldrarna i Ljungby.Åker upp någon gång i månaden och blir desperat att fiska .Har provat Kösen som har levererat vissa dagar men fisket är allt för ojämn för min smak och vill gärna få sjyssta tips från någon som har koll i dessa trakter.

Tack på förhand

//William

Hej William
    Gå in på Intersport som ligger vid Ljungby södra infarten och prata med Pontus Bengtsson eller någon annan på fiskeavdelningen. Mina sista brödsmulor sätter jag på Bolmen. Jag kommer inte därifrån men Pontus är en riktigt go vän till mig. Tyvärr träffas vi allt för sällan nu för tiden i princip bara när jag ska till Skåne som imorgon kör jag förbi honom.

Mvh

Martin

Kommentera

Tjena Martin
      Tack för snabbt svar.
      Pontus har jag redan kontakt med(senast idag) och måste säga att han är reko kille.Hyr båt ibland av honom när jag fiskar i t.ex. Kösen. Han nämnde också att jag kanske borde prova Bolmen men känner att det bör finnas finnas andra mindre sjöar/åar som ger bättre resultat för gädda.
      Det spelar ingen roll om det krävs att köra en bit ifrån Ljungby så länge det resulterar till bra fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X