hej igen, vad ska man ha för färger till gösen,tänkte testa i Grummlan, men vet inget om den sjön eller om gösfiske heller.
tänkte trolla sakta har jag hört max 1 knop kanske 0,5 knop.
och om jag ser fisk blir det att få ner jiggen dit.
tror på rörliga jiggar runt 5"
men vad för färger ska jag testa med, bra att ha kanske 3-4 förslag så man har nått att prova med.
fråga 2 är ju vilka tider som är lönt att testa, har svårt att sova i bilen o köra kväll gryning, men kan tänka mig att tesa kl 0500-1000 eller 1800-2200,
fråga 3 börjar det bli sent för sommargös eller hugger dom hela juli augusti.
ska jag som vanligt leta branter och fiska på lä sidan av branten eller andra förslag?
jag förstår att det är omöjligt att få 100% svar på alla frågor, men kanske nått så jag kan börja testa.
tack på förhand.
tänkte trolla sakta har jag hört max 1 knop kanske 0,5 knop.
och om jag ser fisk blir det att få ner jiggen dit.
tror på rörliga jiggar runt 5"
men vad för färger ska jag testa med, bra att ha kanske 3-4 förslag så man har nått att prova med.
fråga 2 är ju vilka tider som är lönt att testa, har svårt att sova i bilen o köra kväll gryning, men kan tänka mig att tesa kl 0500-1000 eller 1800-2200,
fråga 3 börjar det bli sent för sommargös eller hugger dom hela juli augusti.
ska jag som vanligt leta branter och fiska på lä sidan av branten eller andra förslag?
jag förstår att det är omöjligt att få 100% svar på alla frågor, men kanske nått så jag kan börja testa.
tack på förhand.
Kommentera