Bra fiske vatteni småland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske vatteni småland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
    grejen med egen båt är just egen båt

nu när familjen är hemma i norrland så måste jag sköta hästar och marsvin, kaniner hund,katt så nu blir det morgon eller kvällsgiske!

Ja visst är det det. Jag hade egen båt som låg i s. änden på Ralången vid Ljungaviken.
    Ring o prata med Börje för det var hos honom som jag hade båten hos.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
      Ja visst är det det. Jag hade egen båt som låg i s. änden på Ralången vid Ljungaviken.
      Ring o prata med Börje för det var hos honom som jag hade båten hos.
      http://kartor.eniro.se/s%C3%B6k/Aneb...5s-Ljungaviken
      Jag har pratat med Börje och det finns ingen möjlighet att ha båt där nu eller att lägga i båt... Om det är där man kör ner för en backe för att komma ner till gården...

Kommentera

Ursprungligen postat av baljones Visa inlägg
        Jag har pratat med Börje och det finns ingen möjlighet att ha båt där nu eller att lägga i båt... Om det är där man kör ner för en backe för att komma ner till gården...
        Ok! Då finns/fanns ett ställe på ö sidan längst upp i norr innan du kommer fram till Svartån.
        Man åker förbi Herrestad o kör grusvägen förbi Hästeryd o åker ner till stugorna som ligger i n änden o förbi Sjöstugan som ligger lite högre upp o tar till v nere vid Ralången så att du kommer fram till en udde. Se foto. Det har gått att sjösätta båt där förut iaf.
        Click image for larger version

Name:	WP_20160717_14_14_22_Pro.jpg
Views:	1
Size:	432,3 KB
ID:	1782078
        Känner du Kennet Palmer? Han vet säkert vem jag är om han minns det. Gösarnas skräck i Ralången.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
          Ok! Då finns/fanns ett ställe på ö sidan längst upp i norr innan du kommer fram till Svartån.
          Man åker förbi Herrestad o kör grusvägen förbi Hästeryd o åker ner till stugorna som ligger i n änden o förbi Sjöstugan som ligger lite högre upp o tar till v nere vid Ralången så att du kommer fram till en udde. Se foto. Det har gått att sjösätta båt där förut iaf.
          [ATTACH=CONFIG]88480[/ATTACH]
          Känner du Kennet Palmer? Han vet säkert vem jag är om han minns det. Gösarnas skräck i Ralången.
          http://www.tranastidning.se/article/...butik-i-eksjo/
          Känner honom ja, är också bekant med hans son Joakim! Ute på Hästeryd udde är det svårt nu och sätta i båt. Lågt vatten och en massa sand :/ För att säkert få med sig båt och trailer hem utan att ringa bonden och få draghjälp så är det rampen inne i Frinnaryd som gäller och ta den tråkiga transporten i ån till sjön.

Kommentera

Annars kan man ju köpa kåken på andra sidan sjön, borde finnas plats att lägga en båt där...

Kommentera

Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
              Annars kan man ju köpa kåken på andra sidan sjön, borde finnas plats att lägga en båt där...

http://www.hemnet.se/bostad/gard-ane...-slott-9224300
              jag kollade på det men dom prutade inte en 500ing

Kommentera

Rampen i Grumlan ligger i viken söder om badplatsen... Det går en rak väg ner till sjön precis vid stugområdet. Gjuten fin ramp och fiskekort kan du köpa på Statoil i Vetlanda som har öppet till 24 om jag inte är ute och cyklar...
                Rampen i Salgen ligger i Bodaryd, lite öster om badplatsen...
                tackar

men du menar det finns en sjö SÖDER om vetlanda som heter Salgen, inte solgen som ligger norr om vetlanda?

Kommentera

kanon nu hittade jag saljen, men det är samma avstånd som till Grummlan, och om jag förstått rätt så är grummlan bättre gösfiske?
                  är det att köra ut till djupaste delen och hitta en kant och söka fisk eller har ni några tips att börja fiska?
                  första testet blir nog med jigg, senare kanske man testar att meta!

Kommentera

Känner honom ja, är också bekant med hans son Joakim! Ute på Hästeryd udde är det svårt nu och sätta i båt. Lågt vatten och en massa sand :/ För att säkert få med sig båt och trailer hem utan att ringa bonden och få draghjälp så är det rampen inne i Frinnaryd som gäller och ta den tråkiga transporten i ån till sjön.
                    Ok! Under 80-talet så kunde man inte köra med båt till Frinnaryd från Ralången. Det var mycket ris o träd som hängde ner i vattnet o även grenar som låg på tvären helt el. delvis över ån.

Ang. Börje så vet jag inte i vilken form han befinner sig.

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg

http://www.hemnet.se/bostad/gard-ane...-slott-9224300
                      Ja, det är en hyfsad kåk. Bara att gå ner till stranden o kasta el. kastmeta/bottenmeta.

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X