Hej tänkte ge mig upp till tånnerydsdammen eller närliggande vatten tex nerströms ängabäcks kraftverk i dagarna fiska gädda och Undrar därför om någon vet var man kan sjösätta båt vid dessa platserna. Samt har några tips om ställen och bete. Är det mkt strömt vatten eller går det bra att köra med båt? Mkt sten och skit? Har en minibuster så den tål en del. Men propellerns sitter ju inte kvar förevigt om man håller på å kliver på sten! Kanske till och med någon som har lust att följa med? Pm:a om fiskeställen om du/ni vill hålla det hemligt!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda Tånnerydsdammen Lagan
Collapse
X
-
Gädda Tånnerydsdammen Lagan
Lite sent nu men tånnerydsdammen måste vara helt död, har vid några tillfällen varit så lite vatten kvar att man kan gå över till "öarna".
Var på väg hem med båten efter typ en veckas camping, kunde köra nedströms lätt men när vi skulle hem så tog propellern i sand botten mitt ute i sjön vist det fanns ju lite små kanaller så hem kom man, var ju inte min hem resa det gällde.
Summa = kraftverken höjer och sänker hur dom vill, sjön torrläggs nästintill.
Sen får du dra slutsatsen.
Fiske är inte som det brukade vara här hemma...Senast ändrad av Sarano; 2013-01-01, 16:21.
-
Okej nu e man på g igen någon som vet läget i området? Pm:a gärna om ni inte vill skriva här. Gädda kan jag fiska på 1dm vatten om det skulle vara så det e lungt. Tycker om dom småländska sjöarna! Säg gärna eventuell i läggnings plats också om ni vet alltså.
Tack på förhand
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera