Gös fiske i Ralången! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös fiske i Ralången!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
    Mellan masten och jakttornet är mitten av djupet.
    Vi har fått alla gösar i det området.
    Går du in nära land får man bara gäddor, minst 2,5-3m djup brukar vi hålla oss på. Det har nog varit bättre mot jakttornet än mot andra sidan (masten). och mer norr om (mot tranås) än mot söder (Eksjö).
    Men det känns som att det är väldigt lite gös kvar i sjön tyvärr.
    aa jag vill ju ha gädda så ska testa stå lite närmare kanten, även fast jag testad där ett par gånger. Både 100 meter från kanten och 20 meter. Inte fått ett ända hugg. Men vad är det för mast du pratar om?

på tal om gösar, sist jag va ute så såg jag nå skumt vid ytan ett par gånger. Typ som nå alger och sedan nå kemikalie typ vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Det var liksom i fläckar och luktade skit och seriöst 100-tals döda små micro gösar.

Kommentera

Brukar vara kraft algblomningen i Ralången på sommaren. Masten ser du på andra sidan. Mitt mot tornet

Kommentera

På det djupet brukar gösen hålla till.
        gäddor får du om du trollar med vobbler iallafall

Kommentera

På det djupet brukar gösen hålla till.
          gäddor får du om du trollar med vobbler iallafall
          Har fått några micro gäddor på 20 cm hi-los. Den största låg på typ 800g. Men tycker det är tråkigt att trolla. Sen så har min motor problem med att hålla låg fart under en längre period, börjar ryka.

Kommentera

Testa Säbysjön istället. Gott om gädda

Kommentera

Söder om tranås

Kommentera

Testa Säbysjön istället. Gott om gädda
                meh, tycker inte att den värkar ha så bra potential. Det är ju massa nätfiskare där som förstör sjön. Ralången har, en gång i tiden iaf haft stora gösar och då ser jag inte varför det inte skulle finnas stor gädda

Kommentera

Ursprungligen postat av Zulan333 Visa inlägg

meh, tycker inte att den värkar ha så bra potential. Det är ju massa nätfiskare där som förstör sjön. Ralången har, en gång i tiden iaf haft stora gösar och då ser jag inte varför det inte skulle finnas stor gädda
                  Hej du,

Jag har fiskat runt i hela sjön men aldrig fått en större gädda än ca 7,5 kg i Ralången, trots tillgången på vitfisk.
                  Jag har provat nere i södra änden i den grunda delen där det finns mycket betesfisk, efter vassen, men icke.
                  Jag vet inte vad jag ska tipsa dig om för sjö med stor gädda.
                  Jag har kört trolling med ekolod och metat med levande bete i Noen med bondens ena pojk från Vrangsjö. Inget av storlek där mer än på senhösten så fick jag en gädaa på knappt 10 kg. Det var i nov.
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Noen finns större gädda som sagt om du letar efter det. Kompisen ick en på 8 kg för ett par år sedan. Inte ovanligt med 90cm+ gäddor där

Kommentera

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Hej du,

Jag har fiskat runt i hela sjön men aldrig fått en större gädda än ca 7,5 kg i Ralången, trots tillgången på vitfisk.
                      Jag har provat nere i södra änden i den grunda delen där det finns mycket betesfisk, efter vassen, men icke.
                      Jag vet inte vad jag ska tipsa dig om för sjö med stor gädda.
                      Jag har kört trolling med ekolod och metat med levande bete i Noen med bondens ena pojk från Vrangsjö. Inget av storlek där mer än på senhösten så fick jag en gädaa på knappt 10 kg. Det var i nov.
                      men tycker inte du att det är lite skumt att det har funits”rekord stor” gös men inte stor gädda? Skit skumt tycker jag. Har inte testat den grunda delen mot söder där emot så har jag testat norra delen mot Svartåns mynning. När löjan simmar up i ån så följer så jövla mycket gädda med up i ån. Just nu är det helt jävla Sten dött i ån men under sen hösten så sprutar det med gädda(min största gädda i ån låg på 3,5 vilket är ganska dåligt) så från någonstans måste gäddorna komma

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baljones, 2010-04-14, 11:15
                      14 svar
                      8 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Harkl, 2011-06-01, 14:23
                      106 svar
                      10 701 visningar
                      0 gillar